Alfaholics превръща класически Spider в перфектния V6 рестомод

Британски специалисти вдъхват нов живот на Alfa Romeo от 1972 г.

Преди появата на Mazda MX-5, един от сигурните начини човек да се сдобие с перфектен автомобил за шофиране беше да си купи Alfa Romeo Spider. Всеки, който е карал такъв модел, ще потвърди, че класическите Alfa предлагат едно от най-добрите изживявания зад волана – когато работят. Разбира се, ключовият момент тук е именно това „когато“, тъй като надеждността никога не е сигурна при класическите италиански автомобили.

Точно затова група британски ентусиасти от Alfaholics решават да намерят решение на този проблем. Освен че доставят различни персонализирани части, за да поддържат всякакви модели Alfa в движение, те могат да създадат и идеализирана версия на това, което една Alfa Romeo трябва да бъде. Процесът включва вземането на класическо шаси и оборудването му с възможно най-много модернизирани компоненти.

В случая с този 2000 Spider Veloce от 1972 г. това означава пълно разглобяване на оригиналния автомобил до гол метал, докато не останат само каросерията и шасито. Често при подобни „рестомод“ проекти оригиналното шаси се заменя с ново, по-подходящо за по-висока мощност. В този случай обаче шасито на Alfa е толкова добре проектирано фабрично, че би било почти престъпление да бъде изхвърлено. Затова от Alfaholics смело запазват оригиналната рама с код AR2470207, като в двигателния отсек монтират трилитров 24-клапанов V6 двигател на Alfa Romeo, известен като „Busso“.

Мощността на легендарния „Busso“

Макар и не толкова мощен, колкото популярните американски V8 двигатели, „Busso“ някога е бил също толкова разпространен в гамата на Alfa Romeo. В сегашната си конфигурация той развива 220 к.с. и въртящ момент от 271 Нм. На пръв поглед тези цифри не изглеждат впечатляващи в днешно време, но в толкова лек, добре настроен и способен автомобил, тази мощност се усеща като много повече.

Двигателят е съчетан с петстепенна ръчна скоростна кутия, тъй като никой не би допуснал грешката да премахне третия педал от такъв автомобил. Самата мисъл за подобно нещо е равносилна на поставянето на ананас върху пица – действие, което кара кръвта на всеки италианец да закипи. Това, което обаче е променено, е позицията на волана, който вече е отляво, а не отдясно.

Като се има предвид, че автомобилът в момента се продава в щата Ню Йорк, а не в Западна Европа, преместването на волана е напълно логично. Целият проект е изключително впечатляващ и би било истинска кражба, ако се продаде за по-малко от 150 000 долара.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации