Името Tesla е синоним на електрически автомобили. Марката се е утвърдила до такава степен, че се възприема като лидер в света на електрическия транспорт. Съществува обаче автомобил Tesla, който не се задвижва само от батерии. Това не е слух, а реален проект, който променя представите за технологиите на компанията и поставя под въпрос концепцията за чиста енергия.
Tesla остава производител на електрически автомобили
Важно е да се уточни, че компанията Tesla не се отказва от производството на електрически автомобили. Проектът е дело на външни инженери, които са решили да експериментират и да предложат алтернатива, вместо да се фокусират само върху един вид чисто гориво. Тази разработка предизвиква дискусии за устойчивостта и бъдещето на транспорта.
Основната причина автомобилните производители да преминават към електрически батерии е стремежът да се намали вредното въздействие върху околната среда. Използването на изкопаеми горива като нефт, газ и въглища доведе до увеличаване на въглеродния диоксид в атмосферата и до промяна в климата. Преходът към екологични алтернативи се смята за стъпка към по-зелено бъдеще.
Нова концепция: изненадващо развитие в бъдещето на транспорта
Представете си Tesla Model Y с монтиран отпред двигател с вътрешно горене и значително по-малка батерия от 17,3 кВтч. Макар първоначално да звучи необичайно, идеята има своята логика. Зад нея стои австрийската инженерна фирма Obrist, която търси нови начини за борба с климатичните промени.
Голямата изненада е, че тази Tesla работи с гориво, наречено метанол, което се произвежда от водород. Тъй като при изгарянето на водород се отделя единствено водна пара, горивото гарантира изключително ниски емисии. Този проект е уникален и не е част от официалната продуктова линия на Tesla.
Важни характеристики на задвижваната с метанол Tesla:
- Горивото е възобновяемо и чисто, тъй като се произвежда от метанол и водород.
- Очаква се емисиите да бъдат намалени с 85%.
- Водородът позволява на автомобилите да изминават по-големи разстояния без презареждане.
- Батерията е с капацитет едва 17,3 кВтч – много по-малка от стандартните за Tesla.
- За разлика от електрическите автомобили, чиито батерии се нуждаят от време за достигане на оптимална температура, този автомобил може да потегли веднага.
Жизнеспособна алтернатива ли е това?
Tesla няма официално участие в този проект, но той повдига въпроси за ефективността на изцяло електрическите автомобили като устойчиво решение. В продължение на години метанолът и водородът бяха пренебрегвани заради високата им цена и трудностите при съхранението на водорода.
Професор Роберт Шlöгл, директор на института „Макс Планк“ за химично преобразуване на енергия, заяви, че са необходими задълбочени изследвания, за да се намерят най-добрите решения за опазване на климата от вредни горива.
Последвайте ни в Google News