Новото Subaru Crosstrek Hybrid за 2026 г. е създадено за верните фенове на марката

Японската марка, известна със своите офроуд възможности, планира хибридно бъдеще, без да изневерява на своята идентичност. По време на тест драйв по разбити горски пътеки и чакълести пътища в подножието на планината Адамс в щата Вашингтон, характерният звук на боксерния двигател на Subaru периодично се включваше и изключваше, без това да нарушава сцеплението или увереността на автомобила.

Този маршрут е истинско изпитание за Subaru Crosstrek Hybrid модел 2026 г. Не само защото се намираме в северозападната част на САЩ, където модели като Crosstrek, Forester и Outback са изключително популярни, а защото хибридната версия на най-малкия и достъпен кросоувър на Subaru трябва да отговори на по-високи изисквания за проходимост в сравнение с други хибридни модели в този клас.

Според Subaru, близо една четвърт от собствениците на Crosstrek реално използват автомобилите си извън пътя.

Хибридно задвижване без компромиси

Вместо да добавят отделен електромотор на задния мост, както е при Toyota Corolla Cross Hybrid, инженерите на Subaru са адаптирали версия на познатата хибридна система с планетарен редуктор на партньорите от Toyota. Системата използва по-голям основен електромотор, за да запази непокътната постоянно задвижващата четирите колела система (full-time AWD) от стандартните версии. Хибридният модел дори запазва същия пътен просвет от 221 мм като своите събратя само с двигател с вътрешно горене.

Crosstrek Hybrid ще се появи на пазара през ноември, малко след премиерата на Forester Hybrid модел 2025 г., като двата автомобила споделят практически идентична задвижваща система. Основният електромотор генерира 118 к.с. и 270 Нм въртящ момент, докато вторият изпълнява ролята на генератор и стартер. 2,5-литровият боксерен двигател на Subaru работи по цикъла на Аткинсън/Милър и в тази конфигурация развива 162 к.с. и 209 Нм. Комбинираната мощност на хибридната система достига 194 к.с.

Разход на гориво и поведение на пътя

Официалният комбиниран разход на гориво на Crosstrek Hybrid е 6,5 л/100 км. По време на теста не успяхме да измерим точен реален разход поради маршрута с различна надморска височина. Все пак, при 100-километров преход по предимно равна магистрала със средна скорост от 105 км/ч, бордовият компютър отчете 7,1 л/100 км.

От Subaru признават, че запазването на традиционната AWD система, която предава въртящ момент към задните колела, води до леко по-висок разход в сравнение с решенията с отделен електромотор отзад. Предимството обаче е постоянното и предвидимо поведение на задвижването при всякакви условия, както и способността за изкачване на хлъзгави наклони, които биха затруднили други хибриди.

При ниска скорост, както в града, така и по планинските пътеки, двигателят с вътрешно горене остава изключен до скорост от около 32 до 40 км/ч. Той също така се изключва периодично при движение по инерция на магистрала.

Според компанията, мощността при изпреварване е подобрена с 10% спрямо нехибридните версии, но ускорението от 0 до 100 км/ч (неофициално) ще бъде в същия диапазон от около осем секунди. Важно е да се отбележи, че базовият 2,0-литров двигател отпада за сметка на 2,5-литровия за цялата гама.

Усещане зад волана

При леко до умерено потегляне автомобилът тръгва на ток, след което стартира бензиновия двигател, ако водачът продължи да натиска педала на газта. Звукът от двигателя невинаги съответства на ускорението, но автомобилът набира скорост плавно и уверено, с повече финес от моделите на Subaru с CVT трансмисия. Ускорението с педал докрай е малко по-малко впечатляващо. Режимът Sport прави реакцията на газта по-остра, EV режимът дава приоритет на движението на ток, а X-Mode предлага няколко настройки за различни терени.

Преходът между регенеративното спиране на хибридната система и конвенционалните спирачки е много плавен и прецизен, което невинаги е така при хибридните автомобили. За дълги спускания обаче липсва „B“ режим на скоростния лост за по-интензивна регенерация. Вместо това има шест симулирани предавки, които леко повишават оборотите на двигателя, но с минимален ефект.

Последното поколение Crosstrek предлага впечатляващ комфорт на возене и тишина в купето за базов модел, но за хибридната версия Subaru са добавили още шумоизолация. В резултат автомобилът е изненадващо тих, дори при скорост от 121 км/ч. Окачването е пренастроено, за да се справи с допълнителното тегло от около 136 кг, но по предизвикателни пътища Crosstrek Hybrid се усеща малко по-мек и не толкова пъргав в сравнение с бензиновата версия.

Интериор, практичност и цени

В интериора новото приборно табло предлага повече информация и гъвкавост в оформлението. По-важно е това, което не се е променило: литиево-йонната батерия с капацитет 1,1 кВч е разположена така, че подът на багажника остава напълно равен, а задните седалки все още се сгъват.

Засега Crosstrek Hybrid се предлага само във високите нива на оборудване Sport и Limited. Базовата цена за Sport Hybrid е 35 415 долара и включва фарове за мъгла, завиващи фарове, отопляеми предни седалки и огледала, електрическа шофьорска седалка и релси на покрива със статично натоварване до 318 кг. Пакетът системи за безопасност EyeSight включва също следене на сляпата зона и предупреждение за напречен трафик отзад. Версията Limited Hybrid добавя аудиосистема с 10 високоговорителя, камери с 360-градусов обзор и по-висок клас тапицерия на цена от 38 015 долара.

Верен на същността на Subaru, Crosstrek Hybrid предлага повече от достатъчно здравина и сцепление, за да ви отведе до началото на планинската пътека, отдалечения къмпинг или мястото, откъдето да спуснете каяците си. Днешната реалност е, че хибридите са най-бързо растящият сегмент на пазара, а с този модел Subaru са уцелили право в целта.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации