Новите електромобили на GM: Двойна стратегия за максимална ефективност и пространство

Въпреки че General Motors все още финализира пускането на пазара на настоящите си електрически модели, автомобилният производител вече насочва фокуса си към следващото поколение.

General Motors осъзнава недостатъците на сегашните си електромобили и има твърдото намерение да се справи с основните проблеми при бъдещите си модели.

По време на представянето на Cadillac Lyriq-V модел 2026 г., Александър Дос, инженер от отдела за динамика на автомобила, заяви, че „оптимизацията на вътрешното пространство и намаляването на теглото“ са двата основни приоритета, по които екипът започва работа за бъдещите електромобили.

Дос уточни, че екипът разглежда ефективността на самите архитектури. Работата ще обхване както металните конструкции, така и електрическите системи, като всичко ще бъде преосмислено из основи.

От Cadillac Escalade IQ модел 2025 г. и Vistiq до Chevrolet Blazer EV и Equinox EV, настоящата гама електромобили на GM е не просто конкурентна. Много от моделите са лидери в своя клас, което се отразява и на продажбите.

Въпреки това почти всички страдат от наднормено тегло и в най-добрия случай посредствена оптимизация на пространството. Само най-големите от тях, като Cadillac Escalade IQ, Chevrolet Silverado EV, GMC Sierra EV и моделите Hummer, разполагат с преден багажник. Cadillac Visitiq и Lyriq, макар и с дълги предни капаци, нямат такъв. Под капака има само пластмасови панели, които скриват предния електромотор.

Всеки един електромобил на GM има изключително дълбоко арматурно табло, чиято пластмасова облицовка понякога дори изглежда неравна. Причината за това е, че компанията разполага част от охладителните системи и управлението на климатика под панела на таблото.

Според Дос, причината за настоящата конфигурация е решението на General Motors да използва една-единствена платформа, за да мащабира бързо производството на автомобили с различни размери. Технически платформите са две – една за огромните пикапи и SUV модели с преден багажник, и друга за всички останали, но дори те споделят общи компоненти.

Дос потвърди, че целта на това решение е била да се ускори навлизането на електромобилите на пазара чрез споделяне на общи части, особено тези, които не се виждат. Тази унификация под ламарините е позволила на GM да намали разходите и времето за разработка и да пусне множество модели за кратък период. Недостатъците обаче са компромисите с вътрешното пространство и ефективността.

Инженерът не разкри как бъдещите архитектури на GM ще решат проблемите с теглото и пространството, но даде ясно да се разбере, че решението с една платформа за различни по големина автомобили е довело до настоящите предизвикателства.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации