Китайският автомобилен гигант BYD се сблъска с трудности, отчитайки рядък годишен спад в продажбите на автомобили с нови енергийни източници (NEV) за септември. Спадът се дължи на продължаващото понижение в продажбите на плъгин хибридните (PHEV) модели на компанията.
През септември компанията е продала 396 270 автомобила NEV, което представлява спад от 5,52% в сравнение със същия месец на миналата година. Това е първият месечен спад на годишна база за BYD от март 2024 г. насам. Въпреки това данните показват известно възстановяване, като продажбите са се увеличили с 6,06% спрямо август.
Проблемът с плъгин хибридите
Основният фактор зад общия спад е продължаващото понижение в сегмента на плъгин хибридите.
Продажбите на PHEV модели достигат 188 010 бройки, което е рязък спад от 25,58% на годишна база. Това е шестият пореден месец, в който продажбите на плъгин хибриди на BYD намаляват в сравнение с предходната година.
За разлика от тях, продажбите на изцяло електрически автомобили (BEV) остават силен сегмент, като се покачват с 24,31% на годишна база до 205 050 бройки.
Като цяло, продажбите на леки автомобили NEV, които включват както BEV, така и PHEV модели, са намалели с 5,88% на годишна база.
Ръст при товарните автомобили и на международните пазари
Въпреки трудностите с плъгин хибридите на вътрешния пазар, други сфери от бизнеса на BYD отбелязват значителен растеж. Продажбите на товарни NEV автомобили са скочили до 3 210 бройки, което представлява огромен ръст от 76,08% на годишна база. Продажбите на NEV автомобили в чужбина са се увеличили повече от два пъти, нараствайки с впечатляващите 115,85% на годишна база до 71 256 бройки. Тази цифра обаче бележи спад от 11,83% в сравнение с август.
Освен производството на автомобили, BYD е и вторият по големина производител на батерии в Китай. Бизнесът с батерии продължава възходящата си тенденция. Общият инсталиран капацитет на батерии за автомобили и съхранение на енергия на BYD през септември е достигнал приблизително 23,2 GWh.
Последвайте ни в Google News