BMW планира да удължи производството на Серия 4 и M4 до средата на 2029 г.

Слухове за удължен жизнен цикъл

Настоящото BMW Серия 4 и неговата спортна версия M4 може да останат на поточната линия по-дълго от очакваното. Според слухове, разпространени във форумите на BMW, баварският производител обмисля да удължи производството на моделите G22/G23 Серия 4 и G82/G83 M4 до средата на 2029 г.

Информацията идва от добре информиран източник с псевдоним ynguldyn в платформата Bimmerpost, който се позовава на „различни изтичания на информация в организацията на BMW“. Според него производството на G22 Серия 4 Купе, G23 Серия 4 Кабриолет, G82 M4 Купе и G83 M4 Кабриолет може да продължи до юли 2029 г.

Необичайно дълъг производствен период

Ако тези срокове се окажат верни, дотогава Серия 4 и M4 вече ще са преминали обичайния си жизнен цикъл. Става дума за автомобили, чието производство стартира съответно през октомври 2020 г. и март 2021 г. Обикновено моделите на BMW се произвеждат в рамките на 6 до 7 години, като на всеки 3 години получават фейслифт. Към юли 2029 г. BMW Серия 4 ще бъде на почти 9 години, а M4 – на над 8 години.

Това е добра новина за почитателите на двигателите с вътрешно горене, тъй като означава, че компанията ще запази своите бензинови купета и кабриолети в производство за по-дълго време. Новините не спират дотук. Същият източник твърди, че производството на по-малките G42 Серия 2 Купе и G87 M2 Купе също ще продължи до юли 2029 г. Това означава, че през следващите четири години ентусиастите ще могат да избират между два различни спортни бензинови модела на BMW.

Трябва да се отбележи, че вариантът M2 CS ще бъде спрян от производство по-рано, през юли 2026 г. Добрата новина обаче е, че версия M2 xDrive ще влезе в производство през август 2026 г., отново ако производственият план е точен. Моделите G42 Серия 2 и G87 M2 бяха представени в началото на 2022 г. и октомври 2022 г.

Гъвкав подход към видовете задвижване

BMW изглежда възприема гъвкава стратегия, адаптирайки предлагането си към пазарното търсене. Модулната платформа CLAR (Cluster Architecture) позволява на компанията да удължава живота на моделите, изградени върху нея, и да ги обновява без необходимост от изцяло ново шаси. Преди се смяташе, че BMW няма пряк наследник на настоящите Серия 4 и M4, но изглежда такъв не е и необходим, ако компанията може да продължи с настоящата платформа още няколко години.

Възможно ли е нещата да станат още по-интересни? Тъй като BMW ще предложи два седана M3 от следващо поколение – един изцяло електрически и един с бензинов двигател – нищо не пречи компанията да направи същото и с M4.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации