Това Peugeot 205 с 550 к.с. и задно разположен двигател е истинско оръжие за пистата

Peugeot 205 е субкомпактен автомобил с предно предаване, който се произвежда в различни варианти на каросерията от началото на 80-те до края на 90-те години на миналия век. Френският производител предлага няколко спортни версии на този модел, но никоя от тях не може да се доближи до творението на британски ентусиаст – 205 със задно задвижване, тръбна рама и мощност от 550 к.с.

Динамика на суперавтомобил в компактни размери

Създаването на подобен автомобил е изисквало огромно количество работа и пълна отдаденост от страна на PR Development – компания, специализирана в модификации на Peugeot 205. Процесът по изграждането на уникалната машина е подробно представен в скорошно видео на YouTube канала Twin Engine Corsa.

Сърцето на този хечбек е 2.0-литров двигател F4R, зает от Renault Megane RS. За да може агрегатът да издържи налягане от около 1.5 бара и да генерира впечатляващите 550 к.с., са направени сериозни подобрения. Те включват състезателни лагери, ковани бутала и биели, спортни разпределителни валове, модифицирана цилиндрова глава, двойни пружини на клапаните за предотвратяване на плаване и специално изработен всмукателен колектор.

Смъртоносно оръжие за пистата

Проектиран като безкомпромисен състезателен автомобил, този проект разчита на централно разположен двигател и задно задвижване за постигане на по-добър баланс на пистата. Освобождаването на предните колела от задвижващата функция им позволява да се справят по-ефективно с управлението и спирането – два ключови компонента при състезателни условия.

Освен с изключителната си динамика, автомобилът впечатлява и с това, че изглежда изненадващо лесен за управление на пътя, въпреки че легалността му е под въпрос. Това 205 е стабилно и според информацията е сравнително тихо за толкова сериозно модифициран автомобил. Единственият проблем, отчетен във видеото, е силна вибрация в задвижването, вероятно причинена от проблем в карданния вал. Този недостатък ще трябва да бъде отстранен бързо, за да не рискува собственикът да остане на пътя.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации