Porsche създаде безжично зареждане, но не може да го побере в своите електромобили

Компанията най-сетне разработи технологията за индуктивно зареждане, но сега трябва да намери начин да я интегрира в съществуващите си модели.

  • Porsche реши проблема с безжичното зареждане за предстоящия електрически Cayenne.
  • Технологията обаче все още няма да се появи при по-стари модели като Taycan или Macan.
  • Проблемът се оказва чисто физически.

Porsche има основание да се гордее с решението си за индуктивно зареждане в новия си електрически Cayenne. Компанията е първият автомобилен производител, който предлага безжично зареждане в сериен електромобил директно от завода. По-старите платформи като тези на Macan и Taycan обаче, за съжаление, ще останат без тази екстра.

Оказва се, че компанията, която някога целенасочено монтираше двигатели на „грешното“ място, не може да добави безжично зареждане към съществуващите си електромобили. Причината не е, че е твърде скъпо или твърде ново, а защото модулът е просто твърде голям и инженерите не могат да намерят къде да го разположат.

В разговор с изданието The Drive, д-р Максимилиан Мюлер, ръководител на отдела за инженеринг на високоволтови системи в Porsche, потвърди, че технологията за безжично зареждане физически не може да се побере нито под по-малкия Taycan, нито под Macan EV.

Разликата между Taycan и Cayenne е логична. Taycan е изграден върху платформата J1 на VW Group, която се споделя от други големи седани като Porsche Panamera, Audi E-Tron GT и Bentley Continental. Macan обаче е базиран на Premium Platform Electric (PPE) – същата, върху която е конструиран и новият Cayenne.

Въпреки че платформата е споделена, проблемът не е толкова в шасито, колкото в наличното пространство между компонентите на предното окачване.

Според обясненията на Мюлер, индуктивната зарядна плоча се монтира под предния електромотор на електрическия Cayenne. Това я позиционира точно между предните две колела и системата на окачването.

По-големите размери на Cayenne са наложили и различна геометрия на окачването в сравнение с тази при електрическия Macan. Мюлер отбелязва, че това води до допълнителни проблеми с разположението, които пречат на монтирането на системата в съществуващите електрически модели. Проблемът е по-сериозен от простото намиране на място за закрепване.

Струва си да се отбележи, че технологията за безжично зареждане на електромобили все още е в начален етап на развитие. От Porsche твърдят, че тяхното предложение е първата масово достъпна система с мощност 11 киловата. Да бъдеш първи обаче струва скъпо. Хардуерът, инсталиран в Cayenne, заедно със зарядната площадка, ще струва около 8000 долара (в Европа), което може да изглежда като висока цена само за да се спестят няколкото секунди, необходими за включване на кабела. От друга страна, купувачите на Porsche не са известни с това, че се плашат от скъпи опции.

Мюлер споделя, че инженерите обсъждат възможността за добавяне на безжично зареждане към по-стари модели, въпреки че не са обсъждани конкретни детайли. Това може да означава, че моделите ще трябва да изчакат цялостна промяна на платформата (което може да доведе до увеличаване на размерите им) или технологията за безжично зареждане да стане по-компактна.

Дотогава собствениците на Macan и Taycan ще трябва да зареждат по стария начин – с кабел.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации