Volkswagen си партнира с Xpeng за интегрирането на усъвършенстваната система за автономно шофиране XNGP в своите бъдещи електрически автомобили за китайския пазар.
Този ход бележи важен етап в усилията на Volkswagen да локализира технологиите си за електрически автомобили съгласно своята стратегия „в Китай за Китай“.
От 2026 г. моделите на германския производител, предназначени за Китай, ще разполагат със системата XNGP, която по обхват и амбиция съперничи на Full Self-Driving (FSD) на Tesla.
Първият автомобил, който ще се появи в резултат на това сътрудничество, ще бъде средноразмерен SUV, разработен съвместно с Xpeng.
Как Volkswagen използва китайски технологии, за да остане конкурентоспособен
Според източници Volkswagen вече тества XNGP в първия си съвместно разработен електрически автомобил, чието серийно производство е планирано за 2026 г.
XNGP позволява на автомобила да се справя с градски улици и магистрали с минимална намеса от страна на водача, като използва камери и сензори, за да „вижда“ заобикалящата го среда, без да са необходими карти с висока резолюция.
Xpeng ще доставя и собствените си AI компютърни чипове Turing, които ще захранват системата в автомобилите на Volkswagen. Те ще спомогнат за по-бързата и ефективна обработка на данните за шофиране.
Ако внедряването премине гладко, Volkswagen планира да оборудва всички свои електрически автомобили, произведени в Китай, с тази система през следващите години.
Сътрудничеството се основава на инвестицията на Volkswagen в размер на 760 милиона долара в Xpeng през 2023 г., която осигури на германския автомобилен производител и малък дял в китайската марка за електрически автомобили.
Двете компании вече работят заедно по два средноразмерни SUV модела, чиято премиера е предвидена за 2026 г.
Тези автомобили ще бъдат изградени върху нова, споделена платформа, проектирана да направи колите по-интелигентни и лесни за софтуерно обновяване – ключово предимство на бързоразвиващия се пазар на електрически автомобили в Китай.
Xpeng е първият китайски производител на електромобили с локално производство в Европа
От Volkswagen заявяват, че това партньорство ще им помогне да проектират автомобили, които отговарят по-добре на желанията на китайските купувачи, особено по отношение на бордовите технологии и асистиращите системи.
Вътрешното софтуерно подразделение на компанията, Cariad China, вече ще се фокусира върху интегрирането на софтуер от партньори като Xpeng, вместо да разработва всичко самостоятелно.
Този ход подчертава колко конкурентен е станал китайският пазар на електрически автомобили.
Местните марки бързо изпревариха конкуренцията в области като автономното шофиране и интелигентните функции.
Всъщност, докато Volkswagen си партнира с Xpeng, за да се справи по-добре с китайския пазар, китайската компания прави обратното, като става първият местен производител, който произвежда електрически автомобили локално в Европа.
Последвайте ни в Google News