Китайският производител на електрически автомобили BYD отбеляза пореден рекорд по продажби във Великобритания. През септември компанията е продала над 11 271 автомобила, което представлява огромен ръст от 880% спрямо същия месец на миналата година. С този резултат BYD изпреварва традиционни марки като Renault и SEAT, а Великобритания за първи път се превръща в най-големия международен пазар за компанията извън Китай.
Пазарен дял и успешни модели
Продажбите на BYD UK за третото тримесечие на годината достигат над 16 000 броя, в сравнение с 10 000 през второто. Само за две години компанията успя да постигне 2% пазарен дял при новите автомобили, като през септември той нараства до 3,6%. От началото на годината досега делът на BYD е 2,2%.
Според компанията хибридният модел SEAL U DM-i и електрическият SEALION 7 са се оказали изключително популярни сред британските потребители и са доминирали в продажбите.
SEAL U DM-i, който използва иновативната хибридна технология с двоен режим на BYD, остава най-продаваният модел на марката, като между юли и септември от него са продадени 7524 броя. След него се нарежда изцяло електрическият SEALION 7 с 2599 продадени автомобила. SEAL U DM-i продължава да бъде и най-продаваният плъгин хибрид във Великобритания за годината.
Контекст на пазара в Европа
Пазарът на електрически автомобили във Великобритания отбеляза силен ръст през септември след повторното въвеждане на държавна субсидия през юли, която цели да направи електромобилите по-достъпни. Важно е да се отбележи обаче, че програмата изключва автомобили, произведени в Китай.
По данни на Обществото на производителите и търговците на автомобили, продажбите на изцяло електрически автомобили са се увеличили с 29,1% на годишна база до 72 779 броя.
В Европа продажбите на BYD са нараснали с над 200% на годишна база до края на август. Според данни на европейската лобистка група ACEA, това е позволило на компанията да изпревари Tesla, която отчита спад от над 36%.
Въпреки силните регионални резултати, компанията отчете спад от близо 6% в общите си доставки, което е първото понижение на годишна база за тази година. Въпреки това пазарният дял на BYD на вътрешния пазар в Китай остава стабилен.
Последвайте ни в Google News