Въпреки че Австралия вече не произвежда цели автомобили, Walkinshaw, компанията, тясно свързана с легендарната марка Holden, откри един от най-големите производствени центрове в страната.
Компанията Walkinshaw е най-известна със спортните си версии на Holden, създавани под марката HSV. След закриването на австралийския производител обаче, тя трябваше да пренасочи дейността си и намери успех в сегмента на големите автомобили.
Освен участието си в шампионата Supercars с отбора Walkinshaw Andretti United, Walkinshaw Automotive Group притежава и производителя на каравани New Age. Основната ѝ дейност обаче е преобразуването на автомобили с ляв волан в такива с десен за редица производители, като всичко се случва в Мелбърн.
Скоро тази дейност ще се извършва в нов, огромен производствен център в Данденонг Саут, чието изграждане вече е официално завършено.
Мащабите на новия завод
Според Райън Уокиншоу, който ръководи бизнеса, основан от баща му Том, новият обект е сред петте най-големи производствени съоръжения в Австралия. Той се простира на площ от 100 000 квадратни метра и ще осигури работа на до 1500 служители.
От компанията твърдят, че това е и най-модерният инженерен център в страната, а шестте производствени линии ще имат капацитет за обработка на над 20 000 автомобила годишно.
В момента Walkinshaw отговаря за инженеринга и преобразуването от ляв на десен волан на пикапите Toyota Tundra и Chevrolet Silverado (версии 1500 и 2500HD), както и на всъдехода GMC Yukon.
Компанията притежава и съоръжението в Клейтън, където се сглобяват пикапите Ram 1500, 2500 и 3500. То се намира в бившите поточни линии на HSV, като все още не е ясно дали и това производство ще бъде преместено в новия завод.
Нови партньорства и бъдещи проекти
Наскоро фирмата се завърна и към модифицирането на автомобили, предназначени за продажба в дилърската мрежа. Тя създаде версия на Isuzu D-Max с повишена проходимост, наречена Blade, както и лимитирана серия на Ford Ranger със сходна концепция.
През април от Walkinshaw обявиха, че отново ще си сътрудничат с Volkswagen за създаването на по-мощна версия на пикапа Amarok, който вече е базиран на Ford Ranger.
В периода между 2020 и 2022 г. Walkinshaw предлагаше подобрени версии на първото поколение Amarok, насочени както към пътя, така и към офроуд терени. От компанията заявиха, че новият модел ще надмине всичко, което са правили досега.
Последвайте ни в Google News