Производството на батерии на площадката край германския град Хайде ще продължи, но първоначално те най-вероятно няма да бъдат предназначени за автомобили. Това стана ясно след като американската компания Lyten пое проекта от изпадналата в затруднение Northvolt. Сибила Нич, говорител по икономическата политика, коментира новината положително и добави, че с планираните около 1 000 работни места производственият капацитет също ще бъде значително по-малък.
Northvolt – от голяма надежда до несъстоятелност
Николас Щайнбахер, ръководител на проекта Northvolt Drei GmbH, заяви пред германската прес агенция dpa, че заедно с екипа на Lyten работят усилено за изпълнение на търговските, правните и регулаторните условия за успешна продажба. Той подчерта, че за това е необходима подкрепата на всички участници в проекта на всички нива – от региона до държавното и федералното правителство.
Дълго време Northvolt беше смятана за голяма надежда за европейската автомобилна индустрия като производител на батерии за електрически автомобили. Шведската компания се разрастваше, но многократно се сблъскваше с неуспехи, като например оттеглянето на поръчка за батерийни клетки на стойност милиарди евро от автомобилния производител BMW. Компанията се бореше и с нарастващи дългове, което доведе до обявяване в несъстоятелност на шведските ѝ операции в средата на март.
Последвайте ни в Google News