Изоставен Ford Thunderbird от 1963 г. е запален отново за първи път от повече от шест години в дебютния епизод на чисто нова съвместна поредица между MotorTrend и списание Hot Rod. Наречено „Driveway Dreams“, новото шоу помага на собственици на проблемни класически американски автомобили и проекти, работата по които е спряла или е била напълно прекратена. Екипът, състоящ се от главния редактор на Hot Rod Джон Макган и водещия на Hot Rod Garage Лъки Коста, се заема със задачата да събуди оригиналния Ford Thunderbird от 1963 г. на собственика Кевин Лий от принудителния му сън, започнал през 2019 г.
Напълно автентичен, но със съмнителни спирачки
Въпреки че е на 62 години, третото поколение на модела на Ford е впечатляващо запазено. По думите на самия Кевин, автомобилът е „напълно автентичен“, като все още е с оригиналната си боя и задвижване, с които е напуснал завода преди повече от шест десетилетия. Провисналият таван и напълно изтощеният акумулатор изглеждат единствените сериозни проблеми при първоначалния оглед. Нов акумулатор бързо решава втория проблем, а завъртането на стартера подсказва, че в големия V8 двигател на Ford все още има живот. Кевин с готовност признава, че двигателят е бил изоставен, просто защото работата по него е трудна, като обяснява, че е почти невъзможно да се достигне до свещите, за да бъдат сменени.
Следи от замърсяване в резервоара налагат цялата горивна система да бъде промита и подготвена за ново гориво, което се оказва трудоемка задача. Появяват се и ранни притеснения, че спирачните тръбопроводи може да са напълно корозирали. В крайна сметка автомобилът, наречен „Thunderbog“, припалва за първи път от над шест години. Това обаче се оказва само началото на нов проблем, но подробностите за него са разкрити във видеото.
Рискът на Ford с T-Bird се отплаща многократно през 1958 г.
Въпреки че е типичен представител на огромните седани, доминиращи в Северна Америка през 60-те години, второто поколение Ford Thunderbird, по ирония на съдбата, е в ярък, дори спорен контраст със своя предшественик от 1955 г., когато дебютира през 1958 г. За начало, седанът вече има четири врати, а фокусът е изцяло върху комфорта и стила. До края на десетилетието междуосието на по-спортното първо поколение е значително увеличено, а енергичният 4,8-литров V8 двигател е заменен с 6,4-литров агрегат с голям работен обем. Той произвежда солидните, но някак спокойни 300 к.с., които не са предназначени за поставяне на рекорди на пистата, а за комфортно изминаване на хиляди километри.
Това е формула, която на теория не би трябвало да проработи, но въпреки това има огромен успех. Само през 1959 г. производството надхвърля общия брой на автомобилите от първо поколение, произведени между 1955 и 1957 г. Макар да са нужни още 17 години, за да бъде надминат рекордът от почти 91 000 произведени бройки през 1960 г. (през 1977 г. са произведени staggering 318 000 автомобила от седмото поколение), до края на производството на третото поколение през 1963 г. са направени почти половин милион T-Birds. Моделът е окончателно спрян от производство 42 години по-късно, през 2005 г., като дотогава Ford са произвели близо 4,5 милиона броя.
Последвайте ни в Google News