Toyota изтегля пикапи Tacoma със задвижване 4х4 заради проблем с предния кардан

Естество на проблема

Проблемът се крие в каретата на предния кардан, по-конкретно в сепаратора на сачмите в един от лагерните възли. Доставчикът GKN Driveline е използвал неправилен материал при производството на този компонент. В случай на деформация или счупване на сепаратора, водачът може да изпита ограничение при въртенето на волана. Засегнатите предни карданни валове са с каталожни номера 43420-AK020 и 43410-AK020.

Разследване и открития

Toyota Motor North America е започнала разследване по случая през февруари 2025 г. след сигнал от дилър за клиент, който се е оплакал от затруднено завиване. Този конкретен компонент обаче не е бил предоставен на компанията за анализ.

До март 2025 г. са регистрирани още три доклада, като всеки от тях описва пукащи или стържещи шумове от предните карданни валове, а в един от случаите се съобщава и за трудности с управлението. Всички тези компоненти са били иззети и изпратени на GKN Driveline за анализ. Доставчикът е установил наличието на три спукани сепаратора на сачми.

Последвалите тестове за твърдост са показали отклонение, а металургичният анализ е потвърдил, че при производството на дефектните части не е използван предписаният материал. В крайна сметка GKN Driveline установява, че на 10 януари 2025 г. в производството е използван неправилен тръбен материал. Към момента Toyota Motor North America е информирана за 69 гаранционни претенции и пет доклада от клиенти, свързани с този проблем.

Засегнати автомобили и решение

Приблизително 5 960 пикапа са оборудвани с потенциално дефектните карданни валове. От тях 3 549 са с конвенционален двигател, а 2 411 са хибридната версия Tacoma i-FORCE MAX. Не всички от тези автомобили са продадени в Съединените щати. Собствениците и лизингополучателите ще бъдат уведомени до 30 ноември 2025 г. да посетят предпочитан от тях сервиз за ремонт.

Сервизните техници ще инспектират и двата предни карданни вала. При необходимост единият или и двата ще бъдат заменени безплатно за засегнатите клиенти. Toyota използва два вътрешни номера за тази сервизна акция (25TB11 и 25TA11), докато Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) я класифицира под номер 25V656.

Пазарен контекст

За първите девет месеца на 2025 г. на американския пазар са продадени 204 464 броя от модела Tacoma, което прави произвеждания в Мексико пикап от среден клас най-продавания в своя сегмент. От тях 22 773 са с хибридно задвижване. Към октомври 2025 г. Tacoma i-FORCE MAX е единственият електрифициран модел в сегмента. Jeep Gladiator трябваше да получи plug-in хибридна версия за модел 2026 г., но Stellantis отмени тези планове поради слабото търсене на подобни автомобили.

Понастоящем Tacoma е най-достъпният пикап от среден клас в САЩ, като цената му започва от 31 590 долара без транспортните такси за версията SR с XtraCab, дълга каросерия, задно задвижване и осемстепенна автоматична скоростна кутия.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации