Audi A4 се завръща като електромобил със стил от концепта C, за да предизвика BMW

Очакваното през 2028 г. Audi A4 e-tron бележи повратен момент за компанията, комбинирайки изчистен дизайн, нова платформа и усъвършенстван софтуер, разработван съвместно с Rivian. Плановете на Audi предвиждат изцяло електрическият седан A4 e-tron да дебютира през 2028 г., като ще използва новата платформа Scalable Systems Platform и ще предложи радикален дизайн, вдъхновен от концептуалния модел C.

Настоящата публикация включва дигитални илюстрации, които представят възможна визия за следващото поколение A4 e-tron. Те са базирани на скорошни изказвания на главния изпълнителен директор на марката и заимстват дизайнерски елементи от концепта C и актуалния A5. Илюстрациите показват изчистен, минималистичен седан, който свързва класическите пропорции на A4 с бъдещата идентичност на електрическите модели на Audi. Разбира се, финалният дизайн може да поеме в различна посока, но докато не се появят първите тестови прототипи по обществените пътища, това остава най-обоснованата прогноза.

Конкурентите BMW и Mercedes вече подготвят електрически версии на своите най-продавани модели – 3-та серия и C-Class. Това поставя Audi в необичайна позиция, тъй като моделната гама на компанията вече е наситена с електрически кросоувъри, но все още липсва достъпен електрически седан. Както историята показва, когато един от германските премиум производители промени курса, останалите бързо го следват, което поставя началото на нов кръг от конкуренция.

Очаква се това да се случи през 2028 г. с дебюта на изцяло новото A4 e-tron. Освен че ще възроди класическото име, електрическият седан ще въведе нова платформа и по-агресивен дизайн, повлиян от концепта C. Това ще го разграничи от по-консервативно стилизирания A5 с двигател с вътрешно горене, който замени предишното поколение A4.

Платформа от VW и технологии от Rivian

Главният изпълнителен директор на Audi, Гернот Дьолнер, потвърди, че A4 e-tron ще използва платформата Scalable Systems Platform (SSP), която ще послужи за основа и на няколко други автомобила от Volkswagen Group. Сред тях се очаква да бъдат следващото поколение Golf, Skoda Octavia и флагманският кросоувър на Cupra.

Макар все още да се знае малко за платформата, се очаква тя да бъде по-усъвършенствана от архитектурата Premium Platform Electric (PPE), върху която са изградени Porsche Macan Electric, както и моделите A6 и Q6 e-tron. A4 e-tron може да се превърне и в първия модел на Audi, който използва софтуер, разработен в партньорство с Rivian. Това трябва да проправи пътя към автомобили, чиито функции се определят от софтуера и които с времето стават „по-интелигентни, по-устойчиви и по-приятни за шофиране“.

Дьолнер заяви, че компанията работи усилено по проекта съвместно с Rivian и Volkswagen, като вече се сглобяват първите тестови прототипи. Той намекна, че софтуерът ще дебютира в два нови автомобила и ще помогне за намаляване на сложността на системите.

Нов дизайнерски език

Освен техническите промени, A4 e-tron ще възприеме и новото „лице на марката Audi“. Това означава, че можем да очакваме минималистична предна част с правоъгълна решетка с вертикална ориентация. Тя вероятно ще бъде заобиколена от тънки фарове с четири светлинни елемента, които според Audi ще определят визуалната идентичност на бъдещите модели.

На този етап се знае малко друго за автомобила, но Дьолнер сподели, че клиентите могат да очакват „по-малко виртуални бутони“ и повече физически превключватели. Според него това е предпочитанието на потребителите и е трудно да се спори с този факт.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации