Въпреки че Toyota е известна със създаването на безопасни, надеждни и ефективни автомобили, софтуерът в превозните средства никога не е бил силната ѝ страна. През годините инфоразвлекателните системи на марката бяха в най-добрия случай посредствени – никога не са се отличавали с бързина, интуитивен интерфейс или големи екрани. Това обаче може да се промени с премиерата на изцяло новия Toyota RAV4 модел 2026 г., който ще бъде оборудван с новата система Toyota Audio Multimedia. Японският производител разкри какво ще предложи тя, като някои от нововъведенията са дългоочаквани.
Новият софтуер на Toyota се отличава с изцяло нова графика с изчистен и ясен дизайн. От компанията твърдят, че системата ще реагира по-бързо на команди, въпреки че не се споменава какъв процесор използва. Тя ще разполага и с първата по рода си за Toyota 5G връзка за данни. Сред новите функции са персонализиран начален екран, меню за бърз контрол, по-бързи отговори на гласови команди, навигация на цял екран на приборното табло и възможност за запис от външните камери. Освен това системата остава съвместима с Apple CarPlay и Android Auto, което в днешно време невинаги е даденост.
Впечатляващи функции, но и твърде много абонаменти
Потребителският интерфейс на новата система Toyota Audio Multimedia изглежда стандартен и лесен за използване, което може да се приеме за предимство. Опитите за експерименти в това отношение невинаги са били успешни за други автомобилни производители. Разбира се, по-големите 10,5- и 12,9-инчови екрани на инфоразвлекателната система също допринасят за по-добрата използваемост.
Основният екран може да показва два или три персонализируеми елемента, подобни на тези при смартфоните, които съдържат информация за навигацията, режимите на шофиране, аудио системата, свързани устройства и прогнозата за времето. Налице е и ново меню за бърз контрол, което е постоянно достъпно в горния десен ъгъл на екрана и показва най-често използваните функции.
От Toyota съобщават, че гласовият асистент, който се активира с командата „Hey Toyota“, вече работи по-бързо. Инженерите са преминали към решение, което работи директно на устройството, така че системата вече не се нуждае от връзка с облачни услуги, за да функционира.
Една от най-интересните нови функции е добавянето на навигацията към дисплея пред водача. Toyota е приложила подход, подобен на този при Audi, при който навигационната карта се превръща в основен фон на приборното табло, а останалата информация се извежда върху нея.
Друга полезна функция, заимствана от конкурент, е новият „Drive Recorder“. Подобно на автомобилите Tesla, новият RAV4 може да използва външните си камери за запис. Те могат да бъдат активирани дистанционно или да се задействат автоматично при определено събитие. Чувствителността на задействане може да се регулира, а видеоклиповете се изтеглят на USB памет.
За съжаление, достъпът до редица функции изисква платен абонамент. Например, за да се използва приложението Toyota за дистанционно активиране на някои системи на автомобила, е необходим абонамент за Remote Connect (15 долара на месец). Абонаментът Drive Connect (също 15 долара на месец) е задължителен за получаване на данни за трафика в реално време. Ако пък искате да слушате Spotify през системата, ще трябва да платите за Integrated Streaming (15 долара на месец).
Нашият коментар
Toyota не е станала това, което е днес, като е предприемала рисковани и революционни стъпки. Компанията е един от най-големите автомобилни производители в света, защото създава автомобили, които привличат най-широк кръг от клиенти. Това означава, че новите функции и иновации трябва преди всичко да бъдат лесни за употреба и разбираеми за масовия потребител. Повечето клиенти на Toyota вероятно ще забележат и оценят само по-добрата графика в своя RAV4 модел 2026 г., но за тези, които се интересуват по-задълбочено, новите допълнителни функции определено заслужават внимание.
Последвайте ни в Google News