Само две години след пазарния си дебют, Alfa Romeo обновява своя компактен луксозен SUV с променена предна част и нова специална версия. Моделът вече ще се предлага само с двулитров турбо бензинов двигател, тъй като плъгин хибридната версия отпада от гамата.
По-отчетлив външен вид
Промените в дизайна са фокусирани в предната част, която получава нова броня с по-скулптурен вид. Тънките отвори в краищата са заменени от голям долен въздухозаборник, завършен с черни декоративни елементи. Решетката също е преработена и вече има два малки отвора от двете страни на триъгълния щит, както и нов модел с хоризонтални елементи. За модел 2026 г. са добавени и три нови цвята: Rosso Brera, Verde Monza и Giallo Ocra.
От Alfa Romeo съобщават, че Tonale има по-широка следа отпред и отзад, както и по-къс преден надвес, което придава на автомобила по-динамична стойка. Емблемите на марката вече са в черно-бял цвят, за разлика от традиционния дизайн със синя външна лента, червен кръст и зелена змия на бял фон.
Промени в интериора и оборудването
Интериорът на всички версии на Tonale е освежен с нови материали и цветове. За първи път се предлага нова тапицерия от червена кожа с червени шевове. Предните седалки с осемпосочно електрическо регулиране предлагат отопление, вентилация и лумбална опора с четири настройки.
За 2026 г. се предлагат три нива на оборудване: Sprint, Veloce и новото Sport Speciale. Базовият Sprint идва с 18-цолови джанти и текстилни седалки. Veloce добавя 19-цолови джанти, червени спирачни апарати Brembo, кожени седалки с вентилация, електрически заден капак и адаптивни амортисьори.
Новата версия Sport Speciale се отличава със сребърни акценти на праговете и задната броня, както и с черни гланцови спирачни апарати Brembo. Специалното издание е оборудвано с 20-цолови джанти с нов дизайн и предлага като опция адаптивни амортисьори и контрастен черен покрив. Интериорът е с тапицерия от черна и перлена Alcantara с бели шевове, а арматурното табло е обвито в черна Alcantara.
Сбогом на хибрида
Най-голямата промяна обаче е това, което липсва: плъгин хибридното задвижване. От компанията потвърдиха, че тази версия отпада само след две години на пазара. Хибридът комбинираше 1,3-литров турбо двигател с електромотор на задната ос, като предлагаше системна мощност от 285 к.с. и пробег само на ток от около 53 км.
Така единственият наличен двигател остава двулитровият редови четирицилиндров турбо бензинов агрегат. Той генерира 268 к.с. и 400 Нм въртящ момент и е съчетан с деветстепенна автоматична трансмисия и стандартно задвижване на четирите колела.
Обновеният Tonale ще достигне до дилърските центрове преди края на годината. Цените за базовия модел Sprint ще започват от 39 745 долара за американския пазар, което е с 40 долара по-малко в сравнение с модел 2025 г.
Последвайте ни в Google News