Новият Fiat Strada: Хибриден двигател, дигитален интериор и дизайн от Grande Panda

Следващото поколение на най-продавания автомобил в Бразилия, Fiat Strada, се очаква да дебютира през 2027 г. като модел 2028 г. с радикални промени в дизайна, технологиите и задвижването. Новият пикап ще бъде вдъхновен от визията на наскоро представения Fiat Grande Panda, като ще получи хибридна версия и изцяло дигитален интериор.

Дизайн, вдъхновен от Grande Panda

Според първоначалните компютърни графики, създадени от дизайнера Клебер Силва, бъдещият Strada ще има по-модерен външен вид, който следва новия дизайнерски език на марката. Очаква се светлинният подпис да бъде с пикселизирани LED елементи, пропорциите да са преработени, а повърхностите – по-изчистени. Детайли като хоризонталните стопове, джантите с нов дизайн и възможността за боядисване с контрастен покрив също са част от визуалните промени.

В интериора се предвижда преминаване към дигитално приборно табло и свързана инфоразвлекателна система, подобно на решенията в новия Grande Panda. Важно е да се отбележи, че това са дизайнерски прогнози, които илюстрират посоката на проекта.

Връзката с Panda не е случайна. Fiat официално обяви модела за витрина на новия глобален стил на марката, чиито елементи ще бъдат приложени и в други продукти, включително тези за развиващите се пазари. Това обяснява защо бъдещият Strada споделя сходна визуална идентичност, текстури на решетката и светлинни решения.

Нова платформа и стратегия на Stellantis

Според бразилски специализирани издания пикапът ще премине към платформата CMP, която се използва в редица модели на Peugeot и Citroën, или към нейната еволюция в рамките на Stellantis, наречена STLA Smart Car. И в двата случая целта е Strada да се доближи до глобална архитектура, която позволява електрификация и внедряване на по-усъвършенствани пакети за сигурност и свързаност.

Информация от компанията разкрива стратегия за стандартизация на платформите в завода в Бетим, като усъвършенстваната CMP ще стане основа за местните компактни модели като новото Argo и следващите поколения на Pulse и Fastback.

Хибридно задвижване и CVT трансмисия

Stellantis вече представи в Бразилия системата T200 Hybrid. Тя съчетава 1.0-литров турбо двигател с мека хибридна система (Bio-Hybrid) и CVT трансмисия. Този агрегат вече се вгражда във Fiat Pulse и Fastback, а от 2025 г. е потвърден и за Peugeot 208 и 2008, продавани в страната.

Очакванията са новият Strada да използва същото решение, като приоритет ще бъде ефективността, без това да е за сметка на производителността. Системата T200 Hybrid генерира 130 к.с. и 200 Нм въртящ момент, като вече е доказала ползите си по отношение на разхода на гориво при компактните SUV модели на марката.

Производство и очакван график

Настоящият Fiat Strada се произвежда в автомобилния комплекс в Бетим (Минас Жерайс), където моделът счупи месечен производствен рекорд от 18 300 бройки през септември. Пикапът продължава да е лидер по продажби сред леките автомобили в Бразилия с над 100 000 регистрации от началото на годината. Тези резултати подчертават стратегическото значение на модела за Stellantis.

Според информацията от Autoo и Autos Segredos, премиерата на новото поколение е насрочена за 2027 г., като моделът ще се продава като модел 2028 г.

Пазарно позициониране и конкуренция

Новият Strada се очаква да запази позицията си на еталон сред компактните пикапи. В същото време конкурентната среда ще се промени с появата на VW Udara, планиран за 2026 г. като наследник на Saveiro, но позициониран по-близо до размерите на Fiat Toro. Този ход може да намали натиска в базовия сегмент и да фокусира съперничеството на по-високо ниво, докато Fiat подсилва дизайна и технологиите в своя бестселър.

Какво е известно и какво предстои да бъде потвърдено

Към днешна дата специализираните издания са единодушни по три основни точки: възприемането на новия дизайнерски език на Fiat, преминаването към глобална платформа, съвместима с електрическо задвижване, и наличието на хибриден силов тракт с 1.0-литров турбо двигател и CVT трансмисия.

Тази информация се основава на вътрешни източници и прогнози на специалисти, но все още липсва официално техническо съобщение от Fiat. Детайли като капацитет на батерията, размери, конфигурации на кабината (единична или двойна) и начало на пътните тестове обикновено се разкриват в по-късните етапи на разработка.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации