Търсенето на хибридни автомобили на американския пазар рязко нараства, тъй като все повече потребители търсят по-висока ефективност, за да се справят с постоянно растящите цени на горивата. Хибридите се оказват и много по-изгоден финансов вариант в сравнение с изцяло електрическите автомобили, които са значително по-скъпи и се обезценяват много по-бързо. Японските марки в момента доминират на пазара на хибриди в региона благодарение на своя постоянен и целенасочен ангажимент към бензиново-електрическите технологии. Тази фокусирана стратегия за развитие е направила техните хибриди по-достъпни и значително по-надеждни.
Една област, в която хибридите не се представят особено добре, е луксозният сегмент, с изключение на няколко модела. Причината е, че началната цена става твърде висока, за да оправдае дългосрочните икономии на гориво, а повечето марки в този пазарен сегмент дават приоритет на плъгин хибридите (PHEV), тъй като те предлагат по-добри показатели за разход, пробег и динамика. Toyota Crown е хибриден модел, който се позиционира в луксозния клас и представлява отличен вариант за избор на сравнително конкурентна цена. Това е силно подценен модел в актуалния каталог на Toyota, въпреки че отговаря на много изисквания.
Разумният подход на Toyota Crown към лукса
Тапицерията SofTex за ниво на оборудване XLE се предлага само в черен цвят. За вариантите Limited и Platinum кожените салони могат да бъдат в черно, цвят „Макадамия“ или комбинация от черно и тъмен кестен. Всички нива на оборудване имат достъп до разнообразен каталог с аксесоари, включващ всесезонни стелки, решения за багажното пространство, допълнително осветление, хладилни чанти Dometic и Pelican, както и продукти за домашни любимци Kurgo.
Всички модели Crown разполагат с 12,3-инчова сензорна инфоразвлекателна система, която включва аудиосистема с шест високоговорителя, навигация, безжична поддръжка на Apple CarPlay и Android Auto, както и тримесечен пробен период за SiriusXM. Към това се добавят 12,3-инчов дигитален инструментален панел, станция за безжично зареждане на смартфони Qi и пет USB порта за пренос на данни и зареждане. Нивата на оборудване Limited и Platinum добавят и премиум аудиосистема JBL с 11 високоговорителя.
Срещу 48 765 долара се предлага версията Nightshade, базирана на спецификацията Limited, но с някои отличителни тъмни екстериорни елементи. Стандартните цветове за всички модели включват сиво (Storm Cloud) и черно. Срещу доплащане от 425 долара могат да бъдат поръчани цветовете Bronze Age, Oxygen White, Finish Line Red или Heavy Metal. Версията Nightshade се предлага само в сиво (Storm Cloud) или черно.
Пазарен прием и оценки
Пазарният прием на Toyota Crown подчертава впечатляващото изпълнение на модела. Организацията J.D. Power дава на гамата Crown обща оценка 82/100, която включва 81/100 за качество и надеждност и 82/100 за усещане зад волана. От iSeeCars дават на модел 2026 г. оценка 7,8/10 за запазване на стойността и 8,0/10 за безопасност.
Toyota Crown има и потребителска оценка от 4,3/5 звезди в Edmunds, като настоящи собственици изтъкват икономичността, комфорта на возене и съотношението цена-качество като ключови предимства. Някои от малкото отзиви (общо 39) отбелязват, че вътрешното пространство не е достатъчно.
Въпреки това Crown не е сред най-популярните модели заради по-високата си стартова цена и техническата си близост с далеч по-достъпния Toyota Camry. Към третото тримесечие на 2025 г. от компанията потвърждават, че са продали едва 8 689 бройки от цялата гама, което представлява внушителен спад в търсенето от 49,9% спрямо същия период на предходната година.
Дизайн, който съчетава седан и кросоувър
Toyota Crown умело съчетава дизайнерски елементи от седан и кросоувър, създавайки уникална комбинация, която въплъщава лукс и универсалност. Повдигнатата му стойка и покривната линия в стил купе постигат баланс между елегантността на премиум седан и внушителното присъствие на кросоувър. Този иновативен подход не само го отличава визуално, но и подсилва стратегията на Toyota да адаптира Crown към съвременните вкусове, запазвайки неговото наследство.
Представен през 1955 г. като флагмански луксозен седан на Toyota, Crown отдавна е символ на изтънченост и иновации, а модерната му интерпретация отразява това наследство. Дръзката предна решетка, острите линии и динамичните пропорции му придават отличителен характер, докато увеличеният пътен просвет и солидният профил добавят практичност, без да правят компромис с елегантността.
Хибридно задвижване с мощност до 340 к.с.
Нивата на оборудване XLE и Limited разполагат с 2,5-литров четирицилиндров двигател, комбиниран с два електромотора и eCVT трансмисия – конфигурация, позната и от Toyota RAV4 Hybrid. Системата задвижва и четирите колела с обща мощност от 236 к.с. и 221 Нм въртящ момент, което позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 7,6 секунди и максимална скорост от 187 км/ч. Независими тестове показват, че ускорението може да бъде постигнато дори за 7,2 секунди.
Върховият модел Platinum използва 2,4-литров турбо двигател с четири цилиндъра, също в комбинация с два електромотора. Тази система изпраща 340 к.с. и 450 Нм към четирите колела чрез шестстепенна автоматична скоростна кутия. Според Toyota този модел ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,7 секунди и достига максимална скорост от 208 км/ч.
Всички версии на Crown използват платформата TNGA-K с предно окачване тип MacPherson и многораменно задно окачване, което осигурява едновременно стабилно и комфортно пътно поведение. Само ниво на оборудване Platinum се възползва от системата за адаптивно променливо окачване на марката, която допринася за превъзходна управляемост и финес.
Впечатляваща икономичност и пробег
Благодарение на хибридните задвижващи системи на Toyota, моделът Crown постига впечатляващо нисък разход на гориво. Версиите с атмосферен двигател имат официален разход от 5,6 л/100 км в града и 5,7 л/100 км извън града и комбинирано. С едно зареждане на 55-литровия резервоар автомобилът може да измине над 950 км, подпомогнат от батерия с капацитет 0,9 кВтч. Според изчисленията на американската Агенция за опазване на околната среда (ЕРА), този модел може да спести на собственика си около 2 750 долара от разходи за гориво за период от пет години.
Версията Platinum с турбокомпресор отчита разход от 8,1 л/100 км в града, 7,4 л/100 км извън града и 7,8 л/100 км комбинирано. Пробегът с едно зареждане тук е около 700 км, въпреки че автомобилът разполага с малко по-голяма батерия от 1,2 кВтч. При този вариант очакваните икономии от гориво за пет години са около 750 долара.
Безопасността като основен приоритет
Въпреки че безопасността не е водеща в класа при всички версии, стандартното оборудване е изключително богато. Всички автомобили разполагат с осем въздушни възглавници, които покриват водача, предния пътник, коленете, както и странични възглавници и тип „завеса“. Към тях са добавени седалки с технология за намаляване на риска от камшичен удар и система за следене на налягането в гумите. Благодарение на това оборудване моделът е отличен с най-високата награда Top Safety Pick+ от Застрахователния институт за пътна безопасност (IIHS).
Стандартните системи за подпомагане на водача включват контрол при потегляне по наклон и пакета Star Safety System на Toyota. Той обединява контрол на стабилността и сцеплението, ABS с електронно разпределение на спирачното усилие, спирачен асистент и технология за интелигентно спиране. Включен е и пакетът Toyota Safety Sense 3.0, който предлага система за предотвратяване на сблъсък с разпознаване на пешеходци, динамичен радарен круиз контрол, асистент за напускане на лентата с корекция на волана, асистент за поддържане на лентата, автоматични дълги светлини, система за разпознаване на пътни знаци и следене на мъртвата зона с предупреждение за напречен трафик отзад.
Пакетът Advanced Technology е опционален за ниво на оборудване Limited, но е стандартен за Platinum. Той добавя система от камери с 360-градусов обзор при ниска скорост, асистент за движение в задръстване, предупреждение за напречен трафик отпред и асистент за смяна на лентата.
Последвайте ни в Google News