Смяна на върха в Porsche: Новият изпълнителен директор е експерт по хибриди

Новият ръководител на компанията е човекът, оглавявал разработката на първия хибриден Cayenne.

Porsche преминава през труден период, белязан от спад в печалбите и по-слабо търсене на електрическите модели. В отговор на това компанията променя своя курс и ще се фокусира повече върху хибридните технологии. Тази стратегическа промяна е съпътствана и от смяна на ръководния пост, като настоящият изпълнителен директор Оливер Блуме се оттегля, за да остане начело на Volkswagen Group.

Дълги години Porsche беше основен източник на приходи за Volkswagen Group, но напоследък германският производител на луксозни спортни автомобили се сблъсква със сериозни предизвикателства. Сред тях са намаляващи печалби, забавяне на продажбите в Китай, ефектът от американските мита и по-ниско от очакваното търсене на електрическите автомобили на марката.

Всъщност, Porsche беше принудена да спре или забави някои от предстоящите си електрически модели, което е струвало на компанията 2,1 милиарда долара (1,8 милиарда евро). Занапред компанията ще инвестира повече в хибриди, а именно тук се вписва и новият ѝ изпълнителен директор.

Михаел Лайтерс ще стане новият изпълнителен директор на германския автомобилен производител на 1 януари 2026 г., слагайки край на десетилетното управление на Оливер Блуме. Досегашната ситуация беше предизвикателство за конгломерата, тъй като Блуме изпълняваше две длъжности едновременно – начело на Porsche и на цялата Volkswagen Group, която оглави през 2022 г. след принудителното оттегляне на Херберт Дийс заради множество софтуерни проблеми. Запазването на поста му в Porsche обаче предизвика критики от различни гласове в индустрията, като представител на фирма за управление на активи го определи като „директор на непълен работен ден“.

Сега начело на Porsche застава познато лице. Лайтерс, който е доктор на инженерните науки, започва своята 25-годишна кариера в автомобилната индустрия именно в Porsche през 2000 г., първоначално като ръководител на проекти. През 2006 г. той поема управлението на проекта за първия хибриден Cayenne, който дебютира през 2010 г. След това Лайтерс оглавява цялата моделна линия Cayenne, преди да стане директор на продуктово направление.

Престоят на Михаел Лайтерс в Porsche приключва през 2013 г., но работата му по хибридните технологии тепърва започва. През 2014 г. той става главен технически директор на Ferrari, където играе ключова роля в разработването на първия плъгин хибрид на марката – SF90 Stradale, последван от 296 GTB. Лайтерс участва и в ранния етап на проекта Purosangue, първия SUV в историята на италианския производител.

След осем години във Ferrari, Михаел Лайтерс се отправя към McLaren, където поема поста на главен изпълнителен директор. Като ръководител на британската компания, 54-годишният германски инженер насочва усилията си към преминаването към електрическо задвижване, опитвайки се да разреши софтуерни проблеми, да увеличи продажбите и да оптимизира производствения капацитет. На него се приписва заслугата за подобряване на качеството на изработка на автомобилите на McLaren, включително отстраняването на проблемите при хибрида Artura. Въпреки това финансовите резултати на компанията не се подобряват напълно по време на неговото управление.

Лайтерс напуска McLaren през април, след като легендарният британски производител на спортни автомобили се слива със стартъп за електрически превозни средства, наречен Forseven.

Сега пред него стои период, изпълнен с предизвикателства в Porsche. Като се има предвид, че германската марка залага сериозно на хибридите и плъгин хибридите в краткосрочен план, Лайтерс изглежда като точния човек на точното място, но задачата му няма да бъде лесна.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации