Два американски модела – седан и SUV – спечелиха журито, свикнало да отличава автомобили като BMW и Mercedes, и грабнаха ключови титли в престижната надпревара.
Обикновено се очаква германските производители да доминират в конкурса „Автомобил на годината“ в Германия (GCOTY), и то не непременно заради пристрастия на журито. Автомобилите на BMW, VW и Mercedes са разработени именно за германските пътища и обикновено имат предимство на родна земя. Въпреки това, в изданието на конкурса за 2026 г. два американски автомобила успяха да нарушат традицията и да си тръгнат с основните отличия.
Американска изненада
Lucid Air Sapphire, американската електрическа интерпретация на луксозен хиперседан, взе короната в сегмента „Спортни автомобили“. Това не е голяма изненада предвид техническите му характеристики. С мощност от 1251 к.с. и способност да ускори от 0 до 100 км/ч за по-малко от две секунди, Sapphire е като четириместен експеримент по физика. На неговия фон германски конкуренти като BMW M5 и Porsche Taycan Turbo GT изглеждат бавни.
В същото време в категорията „Луксозни автомобили“ Cadillac Vistiq с неговите 624 к.с. спечели първото място. Cadillac се завърна на европейския пазар съвсем наскоро, но елегантният Vistiq е доказателство, че офанзивата на марката при електрическите автомобили намира прием не само в САЩ.
За да спечели голямата награда, триредният електрически SUV на Cadillac ще трябва да се пребори не само с Lucid Air, но и с трима силни европейски и азиатски конкуренти. Dacia Bigster е „Бюджетен автомобил на годината“ за 2026 г., електрическият Skoda Elroq взе наградата в компактния клас, а Hyundai Ioniq 9 беше обявен за най-добър в категорията „Премиум“.
Променящи се тенденции
Както може би се забелязва, четири от петте победители в отделните класове са електрически автомобили. Именно този преход към електрическо задвижване помогна на американските производители да повишат своята значимост на европейския пазар.
Последвайте ни в Google News