General Motors прекрати производството на слабо продаваните си електрически ванове BrightDrop. Моделите се сглобяваха в завода CAMI в Ингерсол, Онтарио, като според компанията „пазарът на електрически ванове за доставки се е развил много по-бавно от очакваното“. Това решение оставя над 1 000 служители без работа, а бъдещето на завода остава несигурно.
Кратка история на един неуспех
Автомобилният производител стартира производството на вановете в края на 2022 г., но пазарният дебют беше хаотичен, тъй като BrightDrop беше самостоятелна марка с много малка дилърска мрежа.
В крайна сметка миналата година вановете BrightDrop бяха интегрирани в гамата на Chevrolet, което трябваше значително да разшири продажбите извън седемте локации в САЩ.
Планът обаче не проработи и непродадените автомобили започнаха да се трупат. Наскоро GM се освободи от 59 вана, като ги дари на Американския червен кръст, но това беше капка в морето и компанията спря производството по-рано тази година.
Първоначално производството трябваше да бъде възобновено през май, преди да спре отново за преоборудване за модел 2026 г. Въпреки че за кратко беше подновено през май, марката BrightDrop вече е в историята и модели за 2026 г. няма да има.
Несигурно бъдеще за завода и работниците
GM обясни решението си с комбинация от фактори, включително слаби продажби, променяща се регулаторна среда и премахването на данъчни кредити в САЩ. От компанията добавиха, че прекратяването е част от „по-широки корекции“, които се правят в капацитета за производство на електрически превозни средства в Северна Америка.
В резултат на грешния залог на GM с електрическите ванове, цената плащат работниците. Компанията заяви, че служителите на почасов договор ще получат заплати за шест месеца, както и възможност за еднократни плащания и други обезщетения. Освен това бъдещето на завода CAMI ще бъде „оценено за бъдещи възможности“.
Профсъюзът Unifor реагира остро, като заяви, че решението е резултат от „опасните и дестабилизиращи автомобилни политики“ на администрацията на Тръмп. Разбира се, това твърдение пренебрегва факта, че продажбите са изключително слаби от години.
Други представители на профсъюза коментираха, че GM е „изоставила“ своите служители, които „заслужават бъдеще в CAMI – не задънена улица“. Напрежението се подклажда и от решението за премахване на една смяна в завода в Ошава през януари, което засилва притесненията относно дългосрочното производствено присъствие на GM в Канада.
Предвид тези събития, от Unifor заявиха, че ще се срещнат с GM и канадското правителство, за да настояват незабавно за нов производствен мандат и да гарантират, че CAMI ще остане стълб на канадското автомобилостроене.
Президентът на GM Canada, Кристиан Акилина, коментира, че решението за прекратяване на производството на електрическия ван BrightDrop е продиктувано от пазарното търсене и по никакъв начин не отразява ангажираността и уменията на работната ръка в CAMI. Той добави, че това продължава да бъде несигурно време за служителите в CAMI и компанията е решена да работи в тясно сътрудничество с тях, Unifor и правителствата на Канада и Онтарио, докато се оценяват следващите стъпки за бъдещето на завода.
Последвайте ни в Google News