В средата на 60-те години, на италианците от Alfa Romeo им хрумва да съберат всички печеливши елементи от тяхната славна състезателна кола (Alfa Romeo Tipo 33) и да ги преобразят в автомобил, който да има право да се движи по обществени пътища и да предлага някакво ниво на комфорт. Резултатът е Alfa Romeo 33 Stradale от 1967 г. Разкошен двуместен автомобил, който днес се счита за една от първите модерни суперколи и разполага с едни от най-красивите форми на всички времена.

Дизайнът на автомобила е дело Франко Скалионе и носи агресивен състезателен дух, умело съчетан със симетрична елегантност. На пръв поглед колата изглежда като току-що излязла от пистата, но ако се вгледате по-внимателно, някои от детайлите издават истинската й същност. Stradale 33 е първият сериен автомобил с „летящи врати“, който всъщност са част от тавана и много ни напомнят на GT40.

Alfa Romeo 33 Stradale е доста по-малък отколкото изглежда. Дължината на автомобила е 397 см, междуосието 234 см, а височината е само 99 см. Интериорът е просто разкошен – прекрасно съчетание от кожа и полиран метал. Доста впечатляващо за спортна кола от 1967 г. Седалките седят много ниско, заради необичайния дизайн на вратите, а зад тях се намира черешката на тортата – 2-литров V8, който произвежда 227 к.с. и 205 Нм въртящ момент. Мощността се изпраща към задните колела посредством шестстепенна кутия Colotti.

18-те произведени броя се различават един от друг, защото всяка една каросерия е ръчно изработена от Carrozzeria Marazzi, като в процеса на изработка се правят някои нужни промени с цел подобряване на автомобила. Това е причината всяка една от тези коли да е малко по-различна от останалите, като според нас това е страхотно, защото всяка притежава своя собствена идентичност.

Дизайнът на 33 Stradale е оказал огромно влияние върху визията на модерната Alfa Romeo 4C, но двата автомобила имат много различни черти, защото опитът за доближаване на този прекрасен дизайн от 1967 би бил невъзможен в днешни дни, заради безбройните регулации за безопасност.

Абонирай се
Уведомете за
guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
Виж всички коментари

Подобни публикации