Още един автомобилен производител преразглежда плановете си за изцяло електрическо бъдеще. Следвайки примера на Mercedes, Audi, Porsche и Stellantis, британската луксозна марка Bentley реши да отложи прехода си към напълно електрическа гама от 2030 г. за поне 2035 г. Главният изпълнителен директор д-р Франк-Щефен Вализер обяви новия продуктов план, като заяви, че компанията ще следи отблизо луксозния пазар, докато се подготвя за преминаването към електрически автомобили и се отказва от модели с двигатели с вътрешно горене като Continental GT.
Корекции в движение
Планът, наречен Beyond100+, е еволюция на стратегията Beyond100, която предвиждаше електрическите автомобили да заменят тези с двигатели с вътрешно горене до 2030 г. Новата стратегия все още включва частична електрификация, като всяка година до 2035 г. ще дебютира нов плъгин хибриден или изцяло електрически модел. Освен това Bentley остава ангажирана с първия си изцяло електрически автомобил, чието представяне е насрочено за следващата година и ще включва дизайнерски елементи от концептуалния модел EXP 15.
Д-р Франк-Щефен Вализер коментира, че Beyond100 е бил добър план, но трябва да се признае, че средата се е променила драстично през последните пет години. Той добави, че Bentley е била една от първите компании, които са отговорили на изискванията на клиентите и законодателството, а сега и други следват пазарните тенденции. Изпълнителният директор потвърди, че амбицията за изцяло електрическа гама се измества от 2030 г. към 2035 г., без да се посочва конкретна година, тъй като това зависи както от законодателството, така и от търсенето от страна на клиентите.
Какво още предстои?
С девет моделни години до 2035 г. е трудно да се предвиди какви други продукти подготвя Bentley, за да представя по един електрифициран автомобил годишно. Цялата гама на компанията вече се предлага с плъгин хибридно задвижване, включително купето и кабриолетът Continental GT, седанът Flying Spur и SUV моделът Bentayga. Възможно е производителят да започне да създава електрически или плъгин хибридни варианти на своите лимитирани модели, като Batur и Bacalar.
Друга възможност е марката да навлезе в нови сегменти. Например, въпреки че концептуалният EXP 15 не беше директен предвестник на сериен автомобил, подобно луксозно превозно средство би било идеален британски конкурент на Cadillac Celestiq и Rolls-Royce Spectre. Един скъп флагмански електрически модел с висок въртящ момент и безшумна работа би могъл да помогне на марката да превърне своите най-богати клиенти в привърженици на електрическия транспорт.
Последвайте ни в Google News