Хибридната революция на Honda: Новият V-6 двигател, който ще промени всичко

Honda току-що представи своя следващ V-6 двигател и хибридната система, с която ще бъде съчетан. Важно е да се отбележи, че до 2027 г. компанията, подобно на Toyota, ще се превърне в производител, който предлага предимно хибридни системи за задвижване. Това включва както бъдещи по-малки автомобили като Prelude, така и почти сигурно следващото поколение на Civic. По всяка вероятност това означава, че и Accord ще се предлага само като хибрид, за да се конкурира по-успешно с изцяло хибридния Camry.

Според описанието на Honda, преминаването към хибридно задвижване ще донесе значителни предимства. На първо място е сериозното подобрение в икономията на гориво. Модели като Passport, Ridgeline и Pilot в момента не се отличават с нисък разход, като средните им стойности са около 12 л/100 км. Това е посредствен показател, който е проблем не само за Honda, но и за всички производители на големи пет- и седемместни SUV автомобили.

Другата ключова причина за новия хибриден V-6 е динамиката. Настоящата хибридна технология на Honda има слабо място, което новата система най-накрая адресира. Тя включва и иновативна трансмисия, която може да отстрани някои от недостатъците на съвременните автоматици.

Защо V-6 двигателят е важен

Honda планира да приложи още една технология към новото си хибридно задвижване: системата S+ Shift. Тя ще дебютира в по-малките модели като Prelude и работи в комбинация с хибридната система и CVT трансмисията. Тъй като CVT трансмисиите позволяват безкрайни възможности за програмиране, Honda може да ги настрои така, че в по-големите си автомобили като Passport или Pilot те автоматично да „превключват на по-ниска предавка“ за по-добър контрол в завоите.

Контрол на пътя и извън него

Автоматичната трансмисия с хидротрансформатор може да бъде програмирана да понижава предавка при определено натискане на педала на газта или чрез логика, базирана на наклона на пътя. За разлика от нея, CVT може да използва данни за страничното ускорение, спирането и много други параметри, за да предвиди кога спирането с двигателя би осигурило значително предимство в управляемостта. Subaru вече използва подобна технология в своята система X-MODE AWD, за да предложи по-добро сцепление в дълбока кал и сняг.

Автомобилът, тестван в Япония, е бил оборудван с атмосферен 2,0-литров четирицилиндров хибриден двигател. От Honda обаче потвърждават, че при по-големите автомобили с V-6 двигател се предвижда не само предно разположен двигател с електромотор, но и възможност за добавяне на трети електромотор на задната ос за реализиране на задвижване на четирите колела. Това е много подобно на технологията, която Toyota предлага в момента в по-големите си SUV модели.

Какво още предстои да научим

Разбира се, остава въпросът дали 2,0-литровият четирицилиндров двигател или V-6 агрегатът ще получат турбокомпресор в някои от версиите. В крайна сметка, дори ако Honda се откаже от ръчните скоростни кутии, както предполагат тестовете, повече мощност често е решението за създаване на по-вълнуващи автомобили.

В заключение

Преминаването към хибриди е неизбежно. Дори на фона на облекчаването на екологичните регулации в някои части на света, в повечето държави те се затягат. Honda, макар и силно зависима от северноамериканския пазар, продава автомобили в цял свят. Компанията е и един от най-големите производители на двигатели в глобален мащаб, ако се вземат предвид мотоциклетите, ATV машините и генераторите. Honda е и сериозен иноватор, така че не е изненадващо, че компанията вярва, че може да надмине конкуренти като Toyota в създаването на най-добрите хибриди. В крайна сметка от това печелят потребителите. А ако това означава и подобрени и по-забавни за управление CVT трансмисии, особено за SUV автомобили и офроуд условия, ползите са още по-големи.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации