След като по-рано изтекоха първи изображения на новото Renault Twingo E-Tech, сега френската компания официално представи своя най-малък електрически модел. Дебютът разкрива всички технически детайли и потвърждава, че серийният автомобил запазва почти изцяло привлекателния дизайн на концепцията от 2023 г.
Дизайнът с характерните анимационни дневни светлини е намигване към оригиналния модел от 1993 г., но изглежда свеж и модерен. Макар серийната версия да заменя скритите дръжки на вратите на прототипа с конвенционални, цялостната визия е впечатляваща и със сигурност ще привлече вниманието.
Платформа и задвижване
В основата на новото Twingo стои скъсена версия на платформата AmpR Small, която се използва и при модели като Renault 4, 5 и бъдещия Nissan Micra. За да се постигне по-ниска цена и да се подчертае градската насоченост на автомобила, инженерите са заложили на по-малка LFP батерия с капацитет 27.5 кВч. За сравнение, по-големият Renault 5 предлага избор между батерии от 40 и 52 кВч.
Пробег и зареждане
От Renault твърдят, че новата химическа формула на батерията намалява зависимостта от кобалт и никел. Тя осигурява пробег от 262 км по цикъла WLTP, което е малко повече от обявените 250 км за концептуалния Volkswagen ID. Every1. Зареждането с прав ток е ограничено до 50 кВ, но предвид малкия размер на батерията, това е напълно достатъчно. Пълненето от 10% до 80% отнема около 30 минути.
Динамика и размери
За задвижването се грижи един електромотор, разположен отпред, с мощност 81 к.с. и въртящ момент от 175 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 12.1 секунди, а максималната скорост достига 130 км/ч. Тези параметри ясно показват, че естествената среда на Twingo е градът, а не състезателната писта.
Основното предимство на модела обаче е неговата практичност. С дължина от само 3790 мм, междуосие от 2490 мм и тегло от 1200 кг, Twingo предлага вътрешно пространство, сравнимо с автомобили от по-горен клас. Двете задни седалки могат да се плъзгат независимо една от друга в диапазон от 170 мм, което позволява гъвкаво разпределение на мястото за пътници или багаж.
Интериор и технологии
Арматурното табло включва цветни акценти, а тапицерията на тавана крие шарка, наречена „азбуката на Twingo“. Скоростният лост, наречен „e-pop shifter“, има форма на червило и може да бъде персонализиран. Технологиите са представени от 7-инчово дигитално приборно табло и 10-инчов централен екран за инфоразвлекателната система. По-високите нива на оборудване включват Google Maps и Google Assistant.
Twingo разполага и със собствен асистент-аватар на име Reno, който може да помага с информация за зареждането или да отговаря на въпроси. За доброто настроение се грижи и специално електронно посрещане, композирано от Жан-Мишел Жар.
Потенциален пазарен хит?
Новото Renault Twingo изглежда страхотно и предлага изненадващо просторен интериор, но не поставя рекорди по пробег или ускорение. Ако компанията успее да запази цената достатъчно ниска, моделът има всички шансове да се превърне в пазарен хит. Остава да видим как ще се представи в прякото съревнование с Volkswagen ID.Up, когато двата модела се изправят един срещу друг през 2026 г.
Последвайте ни в Google News