Спортните автомобили винаги са били част от ДНК-то на Honda. Независимо дали става дума за S800, Civic Type R, NSX, S2000 или някой от безбройните други примери за доставящи удоволствие от шофирането модели, компанията просто има усет към създаването на ангажиращи автомобили. Това неминуемо повдига въпроса какво ще се случи, когато компанията направи по-сериозна крачка към пълното преминаване на електричество. По време на кръгла маса с главния изпълнителен директор Тошихиро Мибе станаха ясни повече подробности за възможните планове на Honda.
Чрез преводач Мибе заяви пред група журналисти, че Honda вече е създала „много прототипи“. За съжаление, вероятно няма да ги видим скоро. Причината е забавянето на пазара, предизвикано от прекратяването на субсидиите за електрически автомобили и като цяло по-неблагоприятната среда за тях. В такава обстановка пускането на по-масов спортен електрически автомобил няма особен търговски смисъл. Поне един от тези прототипи е бил концептът Sports EV, който компанията показа през 2017 г. Проектът така и не премина отвъд дизайнерската фаза, което е жалко, защото беше интересен малък автомобил.
Въпрос на точно време
Въпреки това, от думите на Мибе пролича, че появата на спортен електрически автомобил от Honda не е изключена. Компанията наскоро представи прототипа Super-One на автомобилното изложение в Токио и малкият модел веднага се превърна в хит сред всички, които го видяха. Това показва, че има пазарен апетит за спортни електрически автомобили.
Мибе заяви, че компанията трябва да реши кога в бъдеще да направи такъв модел достъпен. Той също коментира какво Honda се надява да научи при завръщането си във Формула 1 през 2026 г. като заводски отбор и доставчик на двигатели за Aston Martin. Задвижващата система ще бъде наполовина с двигател с вътрешно горене и наполовина електрическа, така че има много ценни уроци, които могат да бъдат извлечени от тази област. Honda иска да използва платформата, за да покаже, че е сериозна по отношение на електрическото задвижване и знае как да създава печеливши агрегати. Той добави, че след като демонстрират възможностите си, се надява да намерят правилния момент за пускането на спортен електрически автомобил.
Разбира се, Honda не е новак в света на спортните автомобили с електрическо задвижване. Ако броим модели като CR-Z, компанията има поне 15 години опит. Не трябва да забравяме и второто поколение на NSX, което разполагаше с V6 двигател с двоен турбокомпресор, съчетан с три електрически мотора. Сега Honda е на прага да пусне третия си хибриден спортен автомобил – Prelude. Самият Мибе си е купил един, което показва, че той лично подкрепя идеята.
Последвайте ни в Google News