Какво знаем до момента за BYD Racco
Напрежението на автомобилния пазар в Япония се покачва. Местният гигант Nissan е виждал и по-добри дни, конкуренцията от Китай никога не е била по-интензивна, а председателят на Toyota дори подчерта необходимостта страната да се върне начело на автомобилния свят. На фона на тази турбуленция, стремглавият възход на BYD в Япония е изненадващ, особено след като компанията представи своя SUV модел Atto 3 през януари 2023 г.
Мнозина бяха скептични, когато китайската марка навлезе на японския пазар. Малко вероятно изглеждаше местните шофьори да заменят японските автомобили с китайски и да изоставят лоялността си към доказаните производители. Тази промяна обаче изглежда вече се случва, макар и бавно, за което свидетелства и присъствието на BYD на автомобилното изложение Japan Mobility Show 2025.
На събитието BYD представи Racco – първият модел на марката, проектиран ексклузивно за чуждестранен пазар. Името му идва от японската дума за „морска видра“ и е напълно подходящо за миниатюрния електрически автомобил. Той се вписва перфектно в изискванията за японския клас миниатюрни автомобили, известни като „kei car“. Силуетът му е типично кубичен, но с по-заоблени ръбове. Задните врати са плъзгащи се, което е често срещано решение при модели като Daihatsu Canbus и Nissan Roox.
Racco ще бъде оборудван с литиево-желязо-фосфатна батерия, разположена в пода на автомобила. Това решение би трябвало да осигури просторен интериор с място за четирима пътници. Ограниченията в размера на този клас автомобили предполагат, че батерията ще е с капацитет около 20 кВч, достатъчен за пробег от приблизително 180 км. Макар тези данни да са неофициални, те съвпадат с параметрите на основния конкурент Nissan Sakura.
Към момента BYD не разкрива много информация за Racco, като все още не е показан и интериорът. Очаква се обаче работата по модела да напредне бързо, тъй като представянето му е насрочено за лятото на 2026 г.
Директна заплаха за бестселъра Nissan Sakura
Сегментът на „kei“ автомобилите е изключително печеливш за Nissan, който съвместно с Mitsubishi разработи първия изцяло електрически модел в този клас – Sakura. Дълго време това беше единствената подобна оферта на пазара на електромобили. Едва наскоро Honda се присъедини към надпреварата с премиерата на N-One e, електрически вариант на популярния си бензинов модел.
Със своя концепт Racco, BYD смело заявява, че навлиза в категория, която доскоро беше запазена територия само за японски производители. Макар и все още в концептуална фаза, автомобилът изглежда много близо до сериен модел. Футуристичните светлини вероятно ще бъдат променени, за да отговарят на регулациите, но цялостният силует се очаква да остане почти непроменен.
Все още не е обявена цена, но се предполага, че BYD Racco ще попадне в същия ценови диапазон като Sakura и N-One e. Базовата версия вероятно ще стартира от около 2 600 000 йени (приблизително 17 000 долара), а по-високите нива на оборудване ще достигат до около 3 200 000 йени (приблизително 21 000 долара).
Последвайте ни в Google News