Трите основни модела в новата гама
Honda представи за първи път пълната си гама 0 Series по време на Изложението за мобилност в Япония 2025 г. Серията включва моделите 0 Saloon, 0 SUV и 0 α (Alpha). Въпреки че Saloon и SUV вече бяха показани на изложението CES 2025 г. по-рано тази година, моделът Alpha направи своя официален дебют в Токио. С тази премиера Honda категорично показа, че бъдещето на компанията е електрическо. Новите концепции представляват радикална промяна спрямо досегашния дизайн на марката и остава въпросът дали японският производител ще успее да се наложи на фона на силната конкуренция от други азиатски производители като BYD, Hyundai и Kia. За да научим повече за новата посока на Honda, разговаряхме с главния дизайнер на компанията, г-н Манабу Фурунака.
Honda има смесени успехи на пазара на електрически автомобили. В Япония и Европа компактният изцяло електрически модел Honda e беше пуснат през 2020 г., но производството му беше спряно само четири години по-късно поради слаби продажби. Въпреки че автомобилът предлагаше атрактивен дизайн, уютен интериор и модерни технологии, високата му цена от около 35 000 долара, съчетана с ограничен пробег и малко вътрешно пространство, се оказаха сериозен недостатък.
Компанията разработва и електрически модели, насочени към китайските потребители, с гама от седани и SUV автомобили, предлагани ексклузивно в Китай. Те обаче са посрещнати с променлив успех, тъй като местните шофьори често предпочитат производители като BYD. В същото време нещата се развиват добре за Honda на северноамериканския пазар, където изцяло електрическият Prologue, разработен в сътрудничество с General Motors, се радва на голям успех.
За тази нова електрическа глава от историята си, Honda работи по пускането на новата си гама автомобили през 2027 г., като първоначално те ще бъдат налични в Япония и Северна Америка. Според говорител на компанията, това ще даде на автомобилния производител две години за пътни изпитания на бъдещата си гама. Главният дизайнер Манабу Фурунака заяви, че искат да създават автомобили, каквито другите не правят. Той добави, че се надяват клиентите да избират Honda, защото виждат колко различни са техните продукти, и определи това като голям шанс за компанията.
Super-ONE предлага алтернативен поглед върху електромобилите
Honda не залага всичко само на своята 0 Series и по време на представянето японският производител разкри още един електрически автомобил, който привлече сериозно внимание. Прототипът Super-ONE е компактно електрическо превозно средство, което се стреми да обедини практичност за ежедневието и удоволствие от динамичното шофиране. Моделът е изграден върху олекотена платформа, заимствана от N-Series.
Силуетът му изглежда познат, тъй като включва някои дизайнерски елементи от актуалните N-модели на Honda, но Super-ONE подчертава спортния си характер с широка стойка и изразени калници за повече стабилност. Въпреки че Super-ONE ще бъде електрически, от Honda не искат това да бъде пречка пред удоволствието от шофирането. Автомобилът ще разполага със симулирана 7-степенна трансмисия с усещане за превключване на предавките, съчетана със система Active Sound Control, която ще генерира виртуален звук на двигател в купето.
Планира се моделът да дебютира на пазара в Япония през 2026 г., като впоследствие ще бъде пуснат и във Великобритания, както и на други азиатски пазари.
Стратегия за плавен преход
Крайната цел на Honda е преминаване към изцяло електрическо бъдеще. Но в условията на постоянно променящия се автомобилен климат, компанията възнамерява да действа постепенно и да се адаптира към пазарните тенденции. Производителят не планира скоро да прекрати производството на своите двигатели с вътрешно горене и хибриди. Говорител на Honda заяви, че силата на компанията е в предлагането на оптимална комбинация от автомобили. Honda няма да преминава драстично от двигатели с вътрешно горене към електрически, а ще се адаптира към различните пазари – стратегия, която досега се е доказала като успешна.
Отговор на конкуренцията
На въпроси относно възможните предизвикателства и как компанията ще се ориентира в конкурентната индустрия, особено на фона на присъствието на марки като BYD, отговорът е ясен. Honda е готова за предизвикателството да се развива в един все по-електрифициран сектор. Главният дизайнер Фурунака сподели своите виждания по въпроса, като отбеляза, че компанията иска да създава автомобили, каквито другите не правят. Той изрази надежда, че клиентите ще избират Honda именно защото виждат колко различни са продуктите на марката, определяйки настоящата ситуация като възможност.
Последвайте ни в Google News