Обновените Peugeot 308 и E-308: Повече пробег и по-ниска цена

Peugeot стартира продажбите на обновените 308 и E-308. Моделите се отличават с освежен дизайн, по-ефективни двигатели и по-ниска стартова цена, а изцяло електрическата версия E-308 предлага и увеличен пробег. Сред визуалните промени са по-изострени LED светлини, светещо лого на марката, нов дизайн на джантите и два нови цвята металик. Комби версията 308 SW получава същите стилистични подобрения.

В интериора е подобрена технологията на цифровите дисплеи, като са добавени и пет програмируеми бутона „i-Toggles“ за улеснена употреба. Бензиновите и дизеловите двигатели също са оптимизирани, а новото Peugeot E-308 е оборудвано с по-голяма батерия, която осигурява пробег от над 450 км. Електрическият модел вече поддържа и технологиите Plug & Charge и Vehicle-to-Load (V2L).

Цени и пазарен дебют за модел 2026 г.

Поръчките за обновената гама на Peugeot 308 и E-308 вече се приемат, като първите доставки за Великобритания се очакват в края на ноември. Цените са по-ниски в сравнение с предходния модел, който стартираше от 32 925 британски лири. Стандартното Peugeot 308 в базово ниво на оборудване Allure вече започва от 29 995 лири за версията Hybrid 145 и достига до 35 095 лири за Plug-In Hybrid 195. Електрическото Peugeot E-308 струва от 30 995 лири, но след прилагане на правителствената субсидия за електрически автомобили във Великобритания цената намалява до 29 495 лири.

При по-високото ниво на оборудване GT, версията Hybrid 145 започва от 33 395 лири, а Plug-in Hybrid 195 – от 37 195 лири. Цената на Peugeot E-308 GT е 32 495 лири след субсидията. Най-високото оборудване GT Premium се предлага само като Plug-in Hybrid (38 895 лири) или E-308 (32 995 лири след субсидията). Комби вариантите 308 SW са с 1200 лири по-скъпи и се предлагат със същите нива на оборудване и задвижващи системи.

Дизайн, интериор и технологии

Новите Peugeot 308 и E-308 имат по-агресивна и отличителна предна част, като за първи път моделът получава светещо лого на Peugeot. При нива на оборудване GT и GT Premium то е свързано със светлините чрез светещи елементи в радиаторната решетка. Радарът за системите за подпомагане на водача (ADAS) е скрит зад осветената емблема. Долната част на бронята е оптимизирана за по-добра аеродинамика.

Фаровете на обновените модели са с променен дизайн и характерните три тънки LED „нокътя“. Всички версии са с изцяло LED светлини, а GT и GT Premium разполагат с матрична LED технология. Гамата от алуминиеви джанти също е нова, като всички електрически E-308 се предлагат стандартно с 18-инчови джанти с диамантен ефект. Моделите вече не разполагат с хромирани елементи, което допринася за по-модерен и устойчив външен вид.

Двигатели, пробег и ефективност

Обновените Peugeot 308 и E-308 се предлагат с пълна гама двигатели, включително бензинов хибрид, плъгин хибрид, изцяло електрическа версия и дори дизел, като много от тях са подобрени за модел 2026 г.

Новото Peugeot E-308 комбинира електромотор с мощност 156 к.с. и по-голяма батерия с капацитет 55,4 кВтч. Пробегът е увеличен с 37 км и вече достига 452 км. Стандартно се предлага трифазно бордово зарядно устройство с мощност 11 кВт, а максималната мощност при бързо зареждане с прав ток е 100 кВт. Функцията Vehicle-to-Load (V2L) пък позволява на собствениците да захранват външни устройства, като например електрически велосипеди.

Плъгин хибридната версия на Peugeot 308 също е с по-голяма батерия – 17,2 кВтч. Това осигурява пробег само на ток до 85 км, което е с 19 км повече отпреди. Хибридната версия на 308 разчита на бензинов турбо двигател със 145 к.с. Според Peugeot автомобилът може да се движи до 50% от времето в изцяло електрически режим при градски условия, постигайки среден разход от около 4,7 л/100 км.

В разрез с актуалните тенденции, новото Peugeot 308 продължава да се предлага и с дизелов двигател. 1,5-литровият BlueHDi мотор със 130 к.с. се комбинира с осемстепенна автоматична трансмисия EAT8.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации