Представиха нов двигател за преродения Ford Escort RS

Чуйте как новият двигател за Ford Escort RS достига 10 000 оборота

Британската инженерна компания Boreham Motorworks потвърди, че прероденият Ford Escort MK.1 RS ще се задвижва от изцяло нов, високооборотен четирицилиндров двигател. Агрегатът ще разполага с мощност от 330 к.с. и ще може да достига до 10 000 оборота в минута. Благодарение на широкото използване на технологии за 3D принтиране, специално разработеният за Ford редови двигател тежи едва 85 килограма.

Технологията за 3D принтиране допринася за лекия двигателен блок

Проектиран да предлага остра реакция и линейно разгръщане на мощността, новият редови четирицилиндров двигател е значително по-технологично напреднал от своя вдъхновител. Индивидуалните дроселови клапи, включени с цел да възпроизведат характерния звук на оригиналния Escort, и олекотените вътрешни компоненти са произведени директно от Boreham. Коляновият вал, биелите, подрамата, капакът на клапаните и системата със сух картер са изработени от фрезована стомана. Най-значимата промяна обаче е използването на 3D принтирани отливки. Тази технология позволява стените на двигателния блок да бъдат много по-тънки от тези на конвенционален двигател, като същевременно запазват структурната си здравина и намаляват общото тегло. Цилиндровите глави пък се отличават с геометрия на портовете, вдъхновена от Формула 1, която осигурява по-ефективен поток на газовете и съответно по-добро отдаване на мощност. Разработката на двигателя, наречен TEN-K, е ръководена от бившия главен инженер на Ford Саймън Гудлиф и бившия мениджър по калибрация на двигатели в компанията Лейн Мартин. Въпреки че предстоят още дино тестове и настройки след вече приключилите шест месеца работа, от компанията твърдят, че мощността от 330 к.с. и максималните обороти вече надхвърлят първоначалните цели.

Потвърден е и втори двигател за Ford Escort RS

Интересно е, че TEN-K е вторият двигател, потвърден за новия Escort RS. Първият, също изцяло бензинов, е малко по-малък вариант, вдъхновен от класическия четирицилиндров двигател на Ford с два разпределителни вала. Този 1.8-литров агрегат ще бъде съчетан с четиристепенна ръчна скоростна кутия, ще достига 9000 оборота в минута и ще генерира 182 к.с. Данни за въртящия момент и на двата модела все още не са обявени. По-мощният двигател TEN-K ще работи с петстепенна скоростна кутия тип „dogleg“. За разлика от други подобни проекти, Escort RS на Boreham не е рестомод, а изцяло нов автомобил, произведен от нулата с пълна точност спрямо оригиналния модел. Всеки екземпляр ще получи официален номер на шасито от Ford. В духа на своя състезателен предшественик, новият Escort RS няма да разполага с усилвател на волана, ABS или каквито и да било електронни помощници в задвижването. Ще бъдат произведени само 150 екземпляра, като цената на всеки от тях ще бъде 295 000 британски лири (около 387 000 щатски долара).

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации