Ford предизвиква Tesla със система за шофиране без ръце в масовите си модели в Европа

Ford разширява обхвата на своята технология за шофиране без ръце, демонстрирайки колко бързо функции, някога запазени само за най-високия клас автомобили, навлизат в масовите модели. Системата BlueCruise вече ще се предлага за най-достъпните SUV автомобили на марката в Европа, давайки на купувачите възможност да се докоснат до напреднали асистиращи системи, без да се налага да инвестират в по-скъп автомобил.

Освен за Puma и изцяло електрическия Puma Gen-E, системата скоро ще се предлага и за компактния SUV Kuga, както и за пикапа Ranger PHEV. Тя ще бъде част от опционален пакет с асистиращи системи за водача.

Технологията BlueCruise дебютира в Европа с модела Mustang Mach-E през 2023 г., преди постепенно да разшири обхвата си от Великобритания до общо 16 държави на континента.

От пролетта на 2026 г. малките и компактни SUV модели на Ford, както и средноразмерният пикап, също ще се предлагат със системата за шофиране без ръце. Това означава, че единствените модели без достъп до технологията ще останат електрическите Capri и Explorer, които са базирани на платформа на VW, гамата Transit/Tourneo и Mustang с двигател с вътрешно горене.

BlueCruise, която е базирана на интелигентния адаптивен круиз контрол, позволява на водача да свали ръцете си от волана, но изисква погледът му да остане насочен към пътя. Системата управлява ускорението, спирането и завиването, като камери и сензори следят трафика, пътната маркировка и дори погледа и позицията на главата на шофьора, за да гарантират неговата концентрация.

В Европа BlueCruise може да бъде активирана по над 135 000 км магистрали, обозначени като „Сини зони“. Това позволява например пътуване от Стокхолм до Рим, което обхваща 2 000 км през шест държави и се равнява на около 25 часа шофиране без ръце.

В световен мащаб собствениците на автомобили Ford и Lincoln са изминали над 888 милиона километра, използвайки автомобили, оборудвани с BlueCruise. По-голямата част от тези километри обаче вероятно са навъртени в Северна Америка.

От компанията заявяват, че технологията ще бъде налична в „избрани нови модели“ на Puma, Puma Gen-E, Kuga и Ranger PHEV от пролетта на 2026 г. Абонаментните планове и цените за пакета с асистиращи системи ще бъдат обявени по-близо до тази дата.

В момента BlueCruise се предлага на избрани европейски пазари, сред които са Австрия, Белгия, Чехия, Дания, Франция, Великобритания, Германия, Гърция, Унгария, Италия, Нидерландия, Норвегия, Полша, Португалия, Испания и Швеция.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации