Общ преглед
Понякога реалността е по-невероятна от научната фантастика, а Rimac Nevera е особено ярък пример за това твърдение. Ако този автомобил се появеше в екшън филм, техническите му характеристики вероятно щяха да бъдат отхвърлени като твърде нереалистични. Те включват шаси тип монокок, вдъхновено от състезателните автомобили, активна аеродинамика и мощност до 2107 к.с., осигурени от електрическо задвижване с четири двигателя и система за векторизация на въртящия момент.
Но всичко това е напълно реално, когато седнете в пилотската кабина на Nevera. Шасито е експертно настроено, управлението е с перфектна тежест, а спирачките са изключително мощни. Въпреки огромния си капацитет и извънземни технологии, Nevera остава машина с характер, която напомня на пътниците си, че е нещо повече от безжизнен болид за свръхвисоки скорости. Например, автомобилът издава истински механични звуци, а не синтетичен шум на „двигател“. Както може да се очаква, подобни усещания не са евтини и само 150 щастливци ще могат да изпитат изумителната динамика на Nevera.
Единственият друг електрически суперавтомобил, който се доближава до невероятните характеристики на Nevera, е Lotus Evija. Той е с почти същата цена и също е член на ексклузивния клуб на автомобилите с над 2000 конски сили.
Какво е новото за 2026 г.?
Тъй като версията Nevera R се появи на пазара едва миналата година, не се очакват съществени промени в моделната гама за 2026 г.
Цени и коя версия да изберем
Очаква се цената на Rimac Nevera модел 2026 г. да започва от около 2,2 милиона долара и да достигне до 2,5 милиона долара в зависимост от нивото на оборудване и опциите. Най-трудната част не е да решите как да конфигурирате своя Nevera, а да намерите средствата, за да влезете в списъка на чакащите. За малцината, които могат да си позволят тази електрическа мощ, препоръката е да изберат още по-ексклузивния модел R.
Електрически двигатели, мощност и динамика
Rimac доказва, че няма такова нещо като твърде много конски сили. Електрическото задвижване на Nevera с четири двигателя разполага със синхронен AC двигател с постоянни магнити и карбонова обвивка за всяко колело, като всеки от тях е свързан с едностепенна трансмисия с директно предаване. Въпреки че батерията на стандартния автомобил може да осигури достатъчно енергия за 1877 к.с., максималната комбинирана мощност на двигателите е 1813 к.с. Двата предни двигателя генерират по 295 к.с. и 280 Нм въртящ момент всеки, докато задните два агрегата осигуряват по 644 к.с. и 900 Нм.
Въпреки че всеки от 150-те екземпляра на Nevera, които Rimac ще произведе, може да бъде персонализиран с различни материали, цветове и шевове, карбоновият монокок остава централен елемент в интериора. Голи карбонови нишки присъстват в централната част на арматурното табло, както и около централната конзола и волана. Велур и полиран фрезован алуминий също са често използвани материали в хърватския изцяло електрически хиперавтомобил.
Товарно пространство
Ако обемът на багажника е фактор при избора, Nevera определено не е правилният автомобил. Все пак, моделът разполага с комично малко пространство за съхранение под стъкления заден капак, което е достатъчно за няколко бутилки шампанско и хайвер.
Инфоразвлекателна система и свързаност
Командният център на Nevera се състои от три екрана, които показват различни настройки и информация за автомобила. Голям централно разположен екран на инфоразвлекателната система е монтиран върху механизъм от фрезован алуминий, който му позволява да се сгъне напред, за да освободи допълнително място за съхранение. Здравата му конструкция предпазва дисплея от огромното странично ускорение, на което е способен автомобилът. LCD екран от страната на пътника показва скорост, ускорение и друга информация, която със сигурност ще повиши пулса на всеки спътник. Налично е и безжично зарядно за смартфон, разположено над централната конзола.
Безопасност и асистенти за шофиране
Nevera не се предлага с широко разпространените системи за подпомагане на водача, като например следене на сляпата зона. Информация за резултатите от краш тестове на модела може да бъде намерена на уебсайтовете на Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) и Застрахователния институт за пътна безопасност (IIHS) в САЩ.
Гаранция и поддръжка
Има много малко публична информация относно гаранционното покритие на Rimac. Единственият компонент, за който са известни условията, е батерията – тя има гаранция от осем години и неограничен пробег, което е доста солидно предложение.
Технически характеристики
2022 Rimac Nevera
Тип на автомобила: купе с две врати и две места, с преден и заден електромотор, задвижване на четирите колела
Цена
Базова: около 2 000 000 евро
Задвижване
Предни мотори: 2 синхронни мотора с постоянни магнити, по 295 к.с. и 281 Нм всеки
Задни мотори: 2 синхронни мотора с постоянни магнити, по 644 к.с. и 900 Нм всеки
Комбинирана мощност: 1813 к.с.
Комбиниран въртящ момент: 2360 Нм
Батерия: литиево-йонна с течно охлаждане, 117,0 кВч
Бордово зарядно устройство: 22,0 кВ
Трансмисии, предна/задна: директно предаване
Размери
Междуосие: 2746 мм
Дължина: 4750 мм
Широчина: 1986 мм
Височина: 1209 мм
Обем на багажника: 113 литра
Собствено тегло (приблизително): 2315 кг
Динамични показатели (приблизителни)
Ускорение 0–100 км/ч: 1,9 сек
Ускорение 0–160 км/ч: 4,1 сек
Четвърт миля (402 м): 8,6 сек
Максимална скорост: 415 км/ч
Разход на енергия и пробег (по EPA)
Комбиниран/Градски/Извънградски: 53 MPGe (еквивалент)
Пробег: 330 км
Последвайте ни в Google News