Ford спря производството на Focus след 27 години без официално изявление

Синият овал тихомълком прекрати производството на Focus, докато компанията е изправена пред задълбочаваща се криза в Европа.

Накратко

  • Последният Ford Focus безшумно слезе от поточната линия в Германия.
  • Focus беше представен през 1998 г. и генерира милиони продажби.
  • Възможно е моделът да бъде заменен в Европа от нов среден по размер кросоувър.

Краят на една ера

Стратегията на Ford, насочена срещу традиционните леки автомобили, взе поредната си жертва – този път това е Focus. Въпреки че моделът напусна пазара в Северна Америка още през 2018 г., той продължи да се предлага на други пазари.

За съжаление, краят на модела дойде, след като последният Focus по неофициална информация е слязъл от поточната линия в Саарлуис, Германия. Ford не е обявил официално спирането на производството, но работници в завода тъжат за загубата на автомобила, описвайки края му като „болезнен“ и „тъжен“.

Несигурно бъдеще за завода в Саарлуис

Нещо повече, бъдещето на самия завод в Саарлуис изглежда мрачно. Преди две години от Ford заявиха, че са провели задълбочено търсене на купувач и са подписали необвързващо споразумение с потенциален инвеститор през юни 2023 г. Този инвеститор, чието име не беше обявено, обаче се е оттеглил след щателна проверка и преговори.

Краят на Focus е поредният удар за европейското подразделение на компанията, чиито продажби се сринаха през последните години. Последваха болезнени съкращения на работни места, както и катастрофално сътрудничество с Volkswagen.

Какво следва за Ford в Европа?

На фона на тези събития европейският клон на Ford има нов президент, пред когото стоят трудни решения. Според Autonews, Джим Баумбик ще трябва да реши дали новата универсална платформа за електрически автомобили на компанията, която ще дебютира при среден по размер пикап, би имала смисъл за Европа.

Ако тази възможност бъде отхвърлена, изданието предполага, че Баумбик може да заложи още по-сериозно на партньорството с Volkswagen. По-конкретно, Ford би могъл да предложи нова Fiesta, базирана на модела ID. Polo. Последният използва новата платформа MEB Entry и се очаква да струва под 25 000 евро.

Макар да предстои да видим дали тази идея ще се осъществи, Ford вече обяви планове за нов автомобил с различни типове задвижване, който ще се произвежда във Валенсия, Испания. Предишни доклади сочат, че мистериозният модел ще се появи през 2027 г. и ще бъде кросоувър с размерите на Focus.

Според слуховете, моделът ще се произвежда заедно с Kuga и ще споделя някои компоненти с него, за да се намалят разходите. Очаква се кросоувърът да се предлага както с хибридно, така и с изцяло електрическо задвижване.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации