От достъпни SUV модели до динамични спортни седани – това са електрическите автомобили, които наистина очакваме с нетърпение през следващата година.
Въпреки че ентусиазмът и търсенето на електрически автомобили наскоро може и да са охладнели, това не означава, че през следващата година няма да видим силна селекция от нови модели. Кросоувърите, разбира се, продължават да доминират пазара, но 2026 г. ще бъде белязана и от дебюта, а в случая на един модел на Chevrolet – и от завръщането, на някои наистина достъпни варианти.
Очакваме нови компактни кросоувъри от BMW и Mercedes-Benz, два спортни модела с висока производителност от Корея, свежи електрически интерпретации на съществуващи имена, които някои биха сметнали за спорни, както и първия електрически автомобил от най-емблематичния производител на суперавтомобили в света.
Всеки автомобил в този списък е с потвърден дебют или поне с официално очакване да бъде представен или пуснат в продажба през следващата година. Тук не са включени модели с несигурно бъдеще като следващото поколение Toyota Corolla, Jaguar Type 00, бъдещият градски SUV на Bentley или конкурентът на G-Wagen от Genesis – GV90.
С това уточнение, ето и най-вълнуващите нови електрически автомобили, които предстоят през 2026 г.
Acura RSX
Очаквана цена: около 60 000 долара
Да, Acura връща името RSX. Вместо по-луксозна версия на новия Honda Prelude (което би било напълно логично), това ще бъде електрически кросоувър. Защото, разбира се, че ще бъде. Като оставим настрана спорния избор на име, RSX ще се отличи като първия сериен автомобил, изграден върху собствената платформа на Honda за електрически автомобили „0 Series“, разработена след прекратяването на партньорството с GM. RSX ще се появи през втората половина на 2026 г. и ще се произвежда в Охайо заедно с Integra. Моделът ще използва и нова операционна система Asimo, кръстена на симпатичния робот на Honda. Задвижване на четирите колела с два електромотора, спортно настроено предно окачване с двойни носачи и спирачки Brembo се очаква да бъдат част от стандартното оборудване.
Засега обаче очаквани характеристики като пробег, време за зареждане, мощност и цена остават необявени. Честно казано, част от мен все още се надява Acura да се пошегува и да представи истинския RSX за модел 2027 г. като ново купе с две врати, нисък силует и предно предаване. Силата на мечтите.
BMW iX3
Очаквана цена: около 60 000 долара
Каквото и да се каже за модерния дизайн на BMW, усещането зад волана на новите модели или някои спорни решения на компанията, нейните електрически автомобили като цяло са доста добри. Компанията обаче не лежи на лаврите на успешните i4 и iX – тя отваря нова глава с iX3: електрическа версия на най-продавания си компактен кросоувър и първият сериен модел на BMW, който ще носи новия дизайнерски език Neue Klasse.
iX3 обещава пробег от над 640 км, скорост на зареждане до 400 киловата благодарение на 800-волтова архитектура, използвана за първи път от BMW, както и дебюта на изцяло нова инфоразвлекателна система с голям, блестящ дисплей в основата на предното стъкло. Най-важният модел на BMW от десетилетия насам? Може би.
Chevrolet Bolt
Цена: 29 990 долара
Купувачите на електрически автомобили със стандартни доходи могат да се зарадват: по настояване на публиката Chevy Bolt се завръща. Предвижда се стартовата цена на първоначалната версия да бъде едва 29 990 долара, когато се появи в началото на 2026 г., последвана от още по-евтин вариант LT за 28 995 долара. Това ще направи новия Bolt най-достъпния електрически автомобил в Америка, изпреварвайки новия Nissan Leaf.
Основните характеристики включват пробег от 410 км от батерия с капацитет 65,0 кВтч, скорост на зареждане до 150 киловата, мощност от 210 к.с. и порт за зареждане по стандарта NACS. Като опция ще се предлага дори системата Super Cruise, но тъй като е продукт на General Motors, Apple CarPlay и Android Auto са напълно изключени. От друга страна, дори като се добави цената на стойка за телефон от Amazon, която би решила този проблем, колата все пак ще струва под 30 000 долара.
Ferrari Elettrica
Ferrari Elettrica
Ясно си спомняме как преди около десетилетие, само две седмици преди известния инцидент с Джеръми Кларксън, Джеймс Мей правеше преглед на хибридния LaFerrari. Тогава той обясни, че автомобилът не може да се движи само на ток, защото Ferrari „не се интересуват от електрически автомобили“. Изглежда, че десет години по-късно италианската компания най-сетне е променила мнението си.
Бъдещият модел Elettrica ще използва двигатели и батерии, разработени изцяло от Ferrari, а шасито му ще бъде изградено от 75% алуминий. Автомобилът ще бъде позициониран като „гранд турър“ (в стила на 612, FF или GTC4Lusso) и ще разполага с мощност над 986 к.с. благодарение на четири електромотора – по един за всяко колело. Предните двигатели са същите като тези в модела F80, като основната мощност ще идва от задния мост.
Прогнозният пробег е около 530 км (по цикъла WLTP), но по-важните показатели са ускорението от 0 до 100 км/ч за 2,5 секунди и максималната скорост от 309 км/ч. Сред потвърдените детайли са още независимо управление на задните колела, 48-волтово активно окачване от Multimatic и интересна система за превключване на предавките. Засега не се знае много повече за първия изцяло електрически модел на Ferrari, но самото му съществуване го превръща в един от най-очакваните автомобили за феновете на високите скорости.
Genesis GV60 Magma
Откакто Genesis се отдели като самостоятелна луксозна марка преди десетилетие, феновете очакваха с нетърпение появата на спортно подразделение. Сега Magma е почти тук, а първият сериен автомобил ще бъде GV60 Magma – силно отличаваща се оранжева и спортна версия на електрическия кросоувър на марката, която според Genesis ще дебютира по-късно тази година.
Предвид връзката на базовия GV60 с моделите на Hyundai-Kia, логично е да се предположи, че Magma ще споделя много компоненти с Ioniq 5 N и EV6 GT – два електромотора, пикова мощност от 641 к.с. и ускорение до 97 км/ч за около 3,5 секунди. Въпреки това, дизайнерският директор Люк Донкерволке беше цитиран да казва, че моделът ще има „стотици“ конски сили повече от стандартния GV60 Performance с неговите 429 к.с.
Електрическата Toyota C-HR
Toyota може и да подхождаше с основателна предпазливост към електрическите автомобили за сметка на хибридите, но следващото поколение на компактния кросоувър C-HR ще бъде изцяло електрическо. Подобно на своя предшественик, формата остава ексцентрична, компактна и с линии на купе. За разлика от стария модел обаче, новият разполага с 338 к.с. и ускорява от 0 до 97 км/ч за 5 секунди благодарение на по един електромотор на всяка ос.
От Toyota прогнозират пробег от около 470 км с батерия с капацитет 72,7 кВтч, като автомобилът ще разполага с NACS порт за зареждане. В интериора се отличава 14-инчов екран на инфоразвлекателната система, който изглежда е зает директно от Lexus, а нивото на оборудване XSE ще се предлага с двуцветна боя. Официалните цени все още не са обявени, но като се има предвид, че модел 2026 г. bZ Limited с подобен пробег и мощност започва от средата на 40-хилядния доларов диапазон, може да се очаква по-малкият C-HR да попадне в ценова категория около 40 000 долара.
Последвайте ни в Google News