Новият Toyota Hilux за 2026 г. ще се предлага с дизелово, електрическо и водородно задвижване

Toyota представи следващото поколение на емблематичния пикап Hilux, което за първи път ще включва изцяло електрическа версия. Продажбите на новия модел във Великобритания ще стартират през юни 2026 г., като освен електрически вариант, ще се предлагат също дизелов „мек хибрид“ и версия с водородни горивни клетки.

Създаването на ефективен електрически пикап се оказва сериозно предизвикателство, а новият Hilux BEV (Battery Electric Vehicle) е доказателство за това. Макар да е представен заедно с обновената дизелова версия, която се очаква да остане най-продаваната, електрическият вариант изпитва трудности да предложи убедителен пробег и товарен капацитет в сравнение с конвенционалните си събратя.

Именно това е причината пазарът все още да не е залят от електрически пикапи. Ford F-150 Lightning постигна впечатляващ успех при дебюта си в Северна Америка през 2021 г., но в Европа изборът остава силно ограничен. Isuzu подготвя електрически D-Max, докато Ford за момента залага на plug-in хибридна версия на своя Ranger.

Новият Hilux обаче впечатлява с дизайн и качество, силно повлияни от последния Land Cruiser, което представлява значително подобрение. Основният 2,8-литров дизелов двигател с 48-волтова „мек хибрид“ система обещава по-добро пътно поведение от всякога – нещо, от което моделът се нуждае, за да остане конкурентен на изключително популярния Ford Ranger.

Интересното е, че изцяло електрическият модел не е най-необичайното предложение в гамата. Toyota планира и версия на Hilux, задвижвана от водород, чието производство трябва да започне през 2028 г. като алтернативен подход към мобилността с нулеви емисии.

Какви са компромисите при електрическия Hilux?

Пикапите все още разчитат на рама от стълбовиден тип, която им осигурява здравината, необходима за големи товари, теглене на ремаркета и справяне с тежки офроуд условия. Електрическият Hilux не прави изключение, но това налага интегрирането на батерия с капацитет 59,2 кВтч в и без това тежката конструкция, без да се компрометира здравината на автомобила.

Това означава, че батерията трябва да бъде защитена от удари и вода, като се запазва стандартната за модела дълбочина на газене от 700 мм. Проблемът е, че допълнителното тегло намалява капацитета за товарене и теглене. Hilux BEV е ограничен до 715 кг полезен товар и 1600 кг капацитет на теглене, като най-вероятно тези стойности не могат да бъдат постигнати едновременно.

За сравнение, стандартът на пазара на пикапи е поне 1000 кг полезен товар и 3500 кг капацитет на теглене, което оставя електрическата версия далеч зад дизеловата, която продължава да покрива тези норми.

Освен това, Toyota прогнозира пробег по цикъла WLTP от едва около 240 км. Към края на 2025 г. това е твърде скромна стойност за електрически автомобил, което отново се дължи на ограниченията, произтичащи от теглото и дизайна на пикапите. Компанията споменава възможност за бързо зареждане, но това може да не е достатъчно, за да убеди най-взискателните професионални потребители.

Какво друго трябва да знаем за новия Hilux?

Този път моделът ще се предлага само във вариант с двойна кабина – по-луксозната конфигурация с четири врати. В миналото се предлагаха и по-семпли работни версии, насочени към потребители, които реално използват тези автомобили за работа.

Интериорът също е станал по-дигитален, като по-високите нива на оборудване ще разполагат с два 12,3-инчови екрана. Въпреки това са запазени и множество физически бутони, което е предимство при работа с ръкавици. Подобрение е и преместването на контролера за задвижването на четирите колела на по-удобно място на централната конзола.

Технически акценти и задвижване

Системата Multi-Terrain Select улеснява движението по пресечен терен, включително и при електрическия Hilux. Според информацията, при него тя може да симулира режим на задвижване 4х4 с бавни предавки. В допълнение, множество камери осигуряват още по-добра подкрепа при шофиране извън пътя.

Електрическият Hilux използва предна и задна електрическа ос (eAxle). Моторите генерират 205 Нм въртящ момент отпред и 268 Нм отзад, което осигурява обща стойност от 473 Нм. Тази тяга почти се изравнява с тази на версията 2.8D с 48-волтова „мека“ хибридна система, която предлага 500 Нм.

Специално разработеният стартер-генератор на дизеловия двигател е монтиран високо в двигателния отсек, за да се запази възможността за газене в дълбочина до 700 мм. Твърди се, че заедно с компактната литиево-йонна батерия той подобрява и плавността на работа, което е особено забележимо при потегляне и ускорение.

Друга новост за това поколение Hilux е въвеждането за първи път на електрическо сервоуправление на волана. Според Toyota то осигурява по-директно усещане и намалява обратните удари във волана при шофиране извън пътя. Предвижда се и предлагането на богат пакет от системи за активна безопасност.

Освен промените във външния вид, едно забележително подобрение в дизайна е новото стъпало, вградено в бронята зад задните колела. Това решение, наблюдавано и при други съвременни пикапи като Ford Ranger, има за цел да улесни достъпа до товарния отсек.

Кога започват продажбите на новия Hilux?

Цените и нивата на оборудване за европейския пазар все още не са известни. Toyota обаче обяви, че продажбите на новия Hilux се очаква да започнат през юни 2026 г.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации