Новият Jeep Renegade няма да бъде само електрически

Новият Jeep Renegade няма да бъде изцяло електрически, като хибридните варианти се връщат като опция, за да помогнат на модела да се адаптира към променящите се регулации за електрически автомобили от двете страни на Атлантическия океан.

Jeep Renegade се появи за първи път през 2014 г., като си извоюва място на компактен SUV с глобално присъствие. През годините моделът претърпя различни обновления и регионални варианти в Европа и Южна Америка, но вече е време за негов наследник.

В момента Jeep разработва дългоочаквания наследник, който трябва да се появи до 2027 г. Целта е да се обнови най-малкият член на офроуд семейството, без да се губи характерът, определил оригинала.

Позициониран между Avenger и Compass

Предстоящият Renegade ще се продава както в Северна Америка, така и в Европа, отбелязвайки завръщането на модела на американския пазар, след като настоящото поколение беше спряно след модел 2023 г. Той ще се намира под Compass като най-компактното предложение на Jeep в САЩ, докато в европейската гама ще бъде точно над Avenger.

Марко Монтепелосо, ръководител на продуктовото планиране в Jeep за Европа, коментира бъдещата роля на Renegade. Той потвърди, че следващото поколение ще запази размери, близки до тези на настоящия модел, който е с дължина 4236 мм. Това го позиционира точно между Avenger (4084 мм) и Compass (4550 мм), поставяйки го в горния край на субкомпактния SUV клас.

Монтепелосо ясно разграничи Avenger от Renegade, като отбеляза, че данните за клиентите показват слабо припокриване. Той обясни, че анализът на потребителите показва ясна разлика между автомобил с дължина четири метра, който отговаря предимно на нуждите от компактност на някои европейски купувачи, и по-голям автомобил с дължина между 4,25 и 4,3 метра, който е по-подходящ за млади семейства или хора с активен начин на живот. Според него тези клиенти се нуждаят от допълнително пространство, било то на втория ред седалки или в багажника.

Той добави, че двата модела обслужват различни аудитории, оставяйки достатъчно пазарна ниша за Renegade. Монтепелосо заяви, че не вижда риск от вътрешна конкуренция, тъй като има ясни разлики в клиентите и точно затова съществува силна възможност за Renegade между Avenger и Compass.

Очакван дизайн

Jeep все още не е разкрил дизайна на следващия Renegade, но се очаква визията му да съответства на развиващата се естетика на марката. Може да се очаква компактна, изправена стойка, подчертана от познатата решетка със седем отвора, рамкирана от модерни LED светлини и по-дефинирани арки на калниците. Късите надвеси и солидният пътен просвет трябва да запазят проходимия вид на Renegade, докато в интериора се очаква баланс между технологии и практичност, с издръжливи материали и физически бутони, разположени до дигитални екрани.

Нова платформа и задвижващи системи

Следващият Renegade най-накрая ще се откаже от остарялата си платформа от ерата на FCA в полза на по-модерна архитектура на Stellantis. Водещият кандидат е платформата STLA Small, която е развитие на структурите CMP и eCMP, вече използвани за Avenger и няколко други компактни автомобила в групата.

Въпреки че първоначално беше планиран да бъде само електрически, европейският ръководител на Jeep намекна, че това няма да е единствената опция. Очакват се меки хибридни варианти с предно и със задвижване на четирите колела, които ще помогнат на марката да се адаптира към все по-непредвидимия пазар.

Монтепелосо определи това като основен принцип за Европа, заявявайки, че „свободата на избор“ остава централна в подхода на Jeep. Той каза, че ако една компания иска да бъде релевантна на всички пазари, тя трябва да има широка гама от задвижващи системи. Според него Jeep трябва да се придържа към тази философия, давайки свобода на клиентите, тъй като това е от съществено значение за продажбите и за запазване на адаптивността при променящите се регулации.

Цени и конкуренция

Jeep Renegade ще се нареди сред по-здравите претенденти в сегмента на субкомпактните B-SUV автомобили, споделяйки тази ниша с Dacia Duster. Конкуренцията ще включва и модели от групата Stellantis като Citroën C3 Aircross и Opel Frontera, въпреки че те са по-ориентирани към бюджетния клас. Освен тях, новият Renegade ще трябва да се изправи срещу VW T-Roc, следващото поколение Peugeot 2008 и изцяло електрическия Renault 4 E-Tech.

От Jeep заявиха, че електрическият Renegade ще достигне Северна Америка до 2027 г. със стартова цена под 25 000 долара. Тъй като обаче тази сума преди включваше вече прекратения данъчен кредит от 7500 долара, реалната стартова цена вероятно ще се покачи до малко над 30 000 долара. В Европа моделът ще се позиционира между Avenger и Compass, като се очаква цените да започват под 30 000 евро (около 35 000 долара).

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации