Преглед на Volkswagen ID.7 Tourer

Volkswagen ID.7 Tourer е изключително практично електрическо комби, което поставя акцент върху финеса и комфорта. Въпреки че някои биха го сметнали за скъп избор, качествата му в повечето области оправдават цената. По отношение на практичността той превъзхожда другите електрически комбита на пазара, а дори и някои модели с традиционно задвижване. Същевременно ID.7 Tourer се нарежда сред най-добрите в класа си по отношение на комфорт и обезшумяване. За тези, които търсят електромобил, покриващ всички основни нужди, този модел може да се окаже идеалният избор.

Стандартният хечбек Volkswagen ID.7 вече е доказано добър семеен автомобил, но комби версията Tourer предлага още по-голяма практичност. Неговата елегантна форма е значително по-аеродинамична от тази на един SUV, което допринася за по-голям пробег, без да е необходима батерия с огромен капацитет.

Оборудване и цени

Всички версии Pro и Pro S със задно задвижване се предлагат в богатото ниво на оборудване Match Plus. То включва матрични LED фарове, 19-инчови джанти, тризонов климатроник, безжична поддръжка на Apple CarPlay и Android Auto, 15-инчова инфоразвлекателна система и head-up дисплей с добавена реалност. Моделите GTX Plus със задвижване на четирите колела се отличават с уникални 20-инчови джанти, премиум аудиосистема Harman Kardon, вентилирани предни седалки, адаптивно окачване и по-спортен дизайн.

Богатото оборудване има своята цена, макар и тя да е малко по-ниска в сравнение с момента на пазарния дебют. Голямата новина е, че енергийно ефективната термопомпа, която преди беше опция, вече е стандартна. Цените започват от малко под 52 000 паунда за версията Pro със 77 кВч батерия, докато вариантът Pro S с по-голям пробег и 86 кВч батерия струва малко под 55 500 паунда. Моделът GTX Plus със задвижване на четирите колела е на цена от около 60 000 паунда.

Задвижване, динамика и усещане зад волана

Комфортът и финесът са основните приоритети при ID.7 Tourer. Моделът се предлага със задно задвижване или със задвижване на четирите колела. Версиите със задно предаване използват един електромотор, докато спортният GTX разполага с два мотора. Батерията при Pro моделите е с капацитет 77 кВч, а при Pro S и GTX Plus се използва по-голямата батерия от 86 кВч.

Всички модели със задно задвижване разполагат с мощност от 282 к.с. Това осигурява ускорение от 0 до 100 км/ч за 6,6 секунди при версията Pro (77 кВч) и 6,7 секунди при малко по-тежкия Pro S (86 кВч). По-мощният GTX с 335 к.с. и задвижване на четирите колела постига ускорението за 5,5 секунди. Максималната скорост за всички версии е ограничена до 180 км/ч.

Проектиран за дълги пътувания, ID.7 Tourer се справя отлично и с градското шофиране. Въпреки дължината си от почти пет метра, автомобилът е лесен за маневриране при ниска скорост благодарение на лекия волан и отзивчивия педал на газта. Това позволява плавно движение в трафика, без пътниците да усещат резки тласъци. Единствените забележки са свързани с усещането на спирачния педал, което би могло да бъде по-постоянно, както и с липсата на режим за шофиране само с един педал в натоварен трафик.

При движение по извънградски пътища с повече завои ID.7 Tourer не се чувства толкова комфортно. Дори в режим „Sport“ автомобилът не предлага особено вълнуващо изживяване. Усеща се накланяне в завоите и липсва остротата на по-спортните конкуренти. Управлението е лишено от обратна връзка, а системата за стабилност се намесва рано, за да предотврати всякакви рискови маневри. Спирачките също се усещат малко меки, с дълъг ход на педала, което намалява увереността при опит за рязко спиране на тежкия автомобил от по-висока скорост.

Магистралата е мястото, където ID.7 Tourer се чувства най-добре. Автомобилът предлага ниво на спокойствие, с което дори някои по-скъпи луксозни коли трудно могат да се сравнят. Шумът от пътя и вятъра е сведен до минимум. С опционалния пакет Exterior Plus се добавя адаптивно окачване, което отлично изолира неравностите по пътя дори при висока скорост. Това позволява на автомобила да се носи плавно, без никакво усещане за вибрации, което е впечатляващо постижение, предвид големите 20-инчови джанти на тестовия автомобил.

Пробег, зареждане и експлоатационни разходи

Въпреки че ID.7 Tourer не може да бъде определен като бавен автомобил, неговото тегло от над 2100 кг донякъде притъпява усещането за ускорение при потегляне и се усеща осезаемо при по-интензивно спиране.

Версията Pro с по-малката батерия от 77 кВч има заявен пробег от 600 км, което е повече от конкурентния BMW i5 Touring (550 км). Моделите Pro S и GTX използват по-голямата батерия от 86 кВч, осигуряваща впечатляващите 682 км пробег за Pro S и 578 км за GTX.

При тест на версията Pro S (86 кВч) в умерени температури, при смесено шофиране по бързи извънградски пътища и магистрали, беше постигнат реален пробег от около 457 км. При друг дългосрочен тест същият модел показа малко по-добър резултат – около 499 км с едно зареждане. Тези стойности са малко по-ниски от очакваното, но трябва да се отбележи, че тестовите автомобили не са били оборудвани с термопомпа, която вече е стандартна и подобрява ефективността при отопление в студено време.

Батерията с капацитет 77 кВч поддържа максимална скорост на зареждане от 175 кВ, докато по-голямата (86 кВч) достига до 200 кВ. Това означава, че зареждане от 10% до 80% на бърза зарядна станция отнема съответно 28 и 26 минути. При използване на домашна зарядна станция със 7 кВ мощност, пълното зареждане на батерията от 77 кВч отнема малко над 12 часа, а на тази от 86 кВч – малко под 14 часа. Тестовете показват, че ID.7 Tourer Pro S успява да достигне и поддържа обявената пикова скорост на зареждане от 200 кВ до достигане на 50% от капацитета на батерията.

Ергономия и управление

Водачите ще трябва да свикнат и с някои особености при основните уреди за управление. Сред тях е разположението на всички контроли за чистачките отляво на волана, за да се освободи място за скоростния лост отдясно. С времето се свиква, но това е важен детайл, който трябва да се има предвид, ако преминавате към ID.7 Tourer от по-стар модел на Volkswagen или от автомобил на друга марка.

Неприятно е, че вече не е възможно да се регулира посоката на въздушния поток от централните вентилационни отвори, без да се налага влизане в менютата на инфоразвлекателната система. Това разсейва много повече от обикновените физически бутони, с които повечето хора са свикнали от десетилетия.

Материали и качество на изработка

В интериора на ID.7 Tourer са използвани по-луксозни материали в сравнение с предходните ID модели и като цяло автомобилът създава усещане за по-висок клас. Качеството не достига нивото на BMW i5 Touring, но определено е стъпка напред спрямо други електрически комбита като Peugeot E-308 SW или Vauxhall Astra Electric Estate.

Навигация, стерео и инфоразвлекателна система

Всички версии на ID.7 Tourer използват един и същ голям 15-инчов централен сензорен екран, който се отличава с ярък дисплей и впечатляващо бързи реакции при докосване. Все още има някои контроли, които са скрити твърде дълбоко в подменюта, но можете да запазите редица често използвани функции на главния екран, за да ги намирате по-лесно.

Също така, наличието на толкова голям екран означава, че контролите на климатичната система са постоянно изобразени в долната част. Това позволява регулиране на температурата, без да се налага да излизате от екрана, който използвате в момента, било то навигацията или DAB радиото.

Стандартната безжична свързаност с Apple CarPlay и Android Auto се допълва от площадка за безжично зареждане на телефони, разположена под плъзгащ се капак пред поставките за чаши. Стандартното оборудване включва аудиосистема с девет високоговорителя, но тя може да бъде надградена до 700-ватова система Harman Kardon с 12 високоговорителя, ако се избере скъпият пакет Interior Pack.

Багажник и практичност

Версията Tourer се основава на изключително практичния хечбек ID.7, като предлага огромен багажник, който надминава много от конкурентните електрически комбита.

Размери

Като се има предвид, че това комби е базирано на големия хечбек ID.7, не е изненада, че ID.7 Tourer е голям автомобил. По размери той е по-близо до BMW i5 Touring, отколкото до други електрически комбита като Peugeot E-308 SW и Vauxhall Astra Sports Tourer.

Размери и вътрешно пространство

Volkswagen ID.7 Tourer е дълъг 4 961 мм, висок 1 551 мм и широк 1 862 мм (2 141 мм с огледалата), така че за паркирането му е необходим гараж с прилични размери.

Едно комби трябва да бъде практично и е добра новина, че ID.7 Tourer предлага предостатъчно място за комфортно настаняване на шофьор и пътник с ръст около 1.80 метра. Видимостта също е на добро ниво, с относително тънки колони и задно стъкло с добър размер, които помагат за избягване на големи „слепи“ зони при паркиране на заден ход.

Пътници със същия ръст на задните седалки няма да имат никакви проблеми с пространството за главата, краката и раменете. Подът е равен, което означава, че пътникът на средното място не трябва да се бори за място за краката си с останалите. Родителите ще оценят широко отварящите се задни врати, които улесняват монтирането на детско столче. На крайните задни седалки са предвидени две точки за закрепване Isofix, удобно скрити зад подвижни пластмасови капаци, а още една точка за монтаж има и на предната пътническа седалка.

Багажник

Със своите 605 литра обем, багажникът на ID.7 Tourer надминава този на BMW i5 Touring. Предвидено е и място за съхранение на кабела за зареждане Type 2 в ниша под пода на багажника. Достъпът до нея обаче би бил труден при пълен багажник, за разлика от някои други електрически автомобили, които предлагат специално пространство под предния капак.

Стандартно се предлага под с регулируема височина, който поддържа товарната площ равна с бронята и улеснява товаренето на по-дълги предмети. За разлика от него, по-скъпият i5 Touring разполага с по-гъвкаво разделяне на задните седалки в съотношение 40:20:40, както и значително по-евтиният Vauxhall Astra Sports Tourer Electric. Нито един от тях обаче не може да предложи огромния товарен обем от 1 948 литра, който ID.7 Tourer осигурява при сгънати задни седалки (разделени в съотношение 60:40). При сгъване седалките образуват почти равна повърхност с лек наклон.

Възможности за теглене

Като автомобил за теглене, ID.7 Tourer не е най-очевидният избор, ако се съди само по сухите данни. Стандартната версия Pro S има капацитет на теглене от едва 1 000 кг, докато версията със задвижване на четирите колела GTX го увеличава до 1 200 кг. За тези, които се нуждаят от по-голям капацитет и все пак търсят електрифициран модел, плъгин хибридните версии на Volkswagen Tiguan и Volkswagen Passat могат да теглят каравана или ремарке с тегло до 1 800 кг.

Фил Макнамара, един от редакторите на изданието, коментира практичността на автомобила. Той споделя, че въпреки че петчленното му семейство пътува с много багаж, комбито безпроблемно е побрало всички куфари, провизии и якета за великденското им пътуване под кората на багажника. Според него, при сгънати седалки автомобилът се превръща във ван с нисък покрив, идеален за посещения до центъра за рециклиране.

Безопасност и надеждност

Euro NCAP присъди на ID.7 най-високата оценка от пет звезди за безопасност. Въпреки това, марката Volkswagen не се представи добре в проучването за удовлетвореност на собствениците Driver Power.

Предимства

Като стандартно оборудване е включен богат набор от системи за безопасност.

Сервизните интервали са дълги – две години без ограничение в пробега, което е полезно за шофьори, изминаващи много километри.

Моделът ID.7 е получил най-високата оценка от пет звезди на тестовете за безопасност на Euro NCAP.

Недостатъци

Марката Volkswagen не е получила много добра оценка в проучването за удовлетвореност на собствениците Driver Power.

Заводската гаранция на ID.7 Tourer не е сред най-дългите на пазара.

Все още е твърде рано да се каже какво ще бъде изживяването от притежанието на ID.7 Tourer, тъй като нито той, нито неговият събрат ID.7 седан, са участвали в последното проучване за удовлетвореност на собствениците Driver Power.

Сигурност и асистиращи системи

ID.7 Tourer е сигурен избор за всяко семейство, като получава максималната оценка от пет звезди от Euro NCAP през 2023 г. Моделът дори надминава резултата на BMW Серия 5 (който включва и електрическата версия i5) в категориите за защита на възрастни и деца. Volkswagen отстъпва съвсем леко на BMW единствено при защитата на уязвими участници в движението и ефективността на асистиращите системи. Оценката за защита на възрастни пътници е 95%, за деца – 88%, за уязвими участници в движението – 83%, а за асистиращите системи – 80%.

Всички версии на ID.7 Tourer разполагат със система за автономно аварийно спиране (AEB), която помага за смекчаване или предотвратяване на сблъсъци при ниска скорост с други превозни средства, велосипедисти и пешеходци. Наличен е и адаптивен круиз контрол за поддържане на безопасна дистанция от автомобила отпред, както и асистент за поддържане на лентата.

Системата за следене на мъртвата зона също е стандартна и предупреждава за превозни средства, намиращи се до автомобила при подаден мигач за смяна на лентата. При паркиране тя също така предупреждава за приближаващи превозни средства, за да предотврати отваряне на врата на пътя на велосипедист. Налична е и система за предупреждение за напречен трафик отзад, създадена да предпазва водачите от излизане на заден ход на пътя на приближаващ автомобил.

Покупка и експлоатация

Въпреки че версията Pro S с най-голям пробег е изкушаваща, препоръчителният избор е базовият модел Pro със 77-киловатчасова батерия, което ще спести значителна сума. По-скъпият автомобил добавя само около 80 км към вече щедрия пробег от 600 км на този модел. По-добре е да се спестят пари и да се избере малко по-лекият автомобил, който може да бъде и малко по-ефективен. Той се предлага в ниво на оборудване Match Pro, което вече е много добре оборудвано и включва изключително важната термопомпа като стандарт.

Volkswagen предлага стандартна гаранция от три години или 97 000 км, която не може да се сравни с политиката за неограничен пробег на BMW. Батерията има отделна гаранция от осем години или 160 000 км, която гарантира, че ще запази над 70% от капацитета си през този период, в противен случай ще бъде заменена гаранционно.

Алтернативи на пазара

ID.7 Tourer се позиционира над по-малките електрически комбита като Peugeot E-308 SW и Vauxhall Astra Electric Sports Tourer, като предлага много по-голям багажник. Моделът осигурява и комфорта при дълги пътувания, характерен за BMW i5 Touring, но без неговата премиум цена.

По отношение на мястото на ID.7 Tourer в гамата на Volkswagen, той струва по-малко от Volkswagen ID. Buzz, но повече от електрическите SUV модели Volkswagen ID.4 и Volkswagen ID.5. ID. Buzz би бил по-добър избор за по-големи семейства, особено сега, когато се предлага със седем места. Въпреки това ID.7 Tourer има много по-голям пробег благодарение на по-добрата си аеродинамика и по-ниското тегло.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации