BYD разширява гамата на Atto 2 с нови плъгин хибридни версии

Новите попълнения в гамата на компактния SUV Atto 2 бяха тествани в околностите на Барселона. Едната версия е Comfort, която представлява върховият избор сред 100% електрическите варианти, а другата е DM-i, която използва технологията Super Hybrid с двоен режим (Dual Mode) и осигурява впечатляващ пробег от 1000 км с пълен резервоар.

Atto 2 DM-i: плъгин хибрид с пробег от 1000 км

Подобно на изцяло електрическия вариант, плъгин хибридът Atto 2 DM-i се предлага в две версии – Active и Boost. Те се различават основно по мощността (съответно 166 к.с. и 212 к.с.), капацитета на батерията (7,8 кВтч за Active и 18 кВтч за Boost), максималната мощност на зареждане и някои стандартни функции като безжично зареждане, отопляеми седалки и волан, които са налични само при версия Boost.

Акцентът в решението на BYD при новия Atto 2 DM-i е системата Super Hybrid с двоен режим, която вече се използва при моделите Seal U DM-i и Seal 6 на китайския производител.

Тази технология съчетава работата на електрическия мотор с особено тънка батерия (Blade Battery), интегрирана в пода, и 1,5-литров бензинов двигател Xiaoyun. Освен чисто електрическия режим (EV) са налични и два хибридни режима (HEV). При първия, двигателят с вътрешно горене служи само за презареждане на батерията, докато при втория той се включва директно към задвижването, за да осигури допълнителна тяга при нужда. Резултатът е система, която през повечето време функционира като електромобил, позволявайки до 90 км пробег с нулеви емисии (40 км за версията Active), среден комбиниран разход от 1,8 л/100 км и общ пробег от 1000 км с 45-литров резервоар. По отношение на динамиката, ускорението до 100 км/ч отнема 7,5 секунди (9,1 сек. за версията Active), а максималната скорост е 180 км/ч.

Слабото място е максималната мощност на зареждане с променлив ток: 6,6 кВт за версията Boost и едва 3,3 кВт за Active. Това води до времена за зареждане (от 15 до 100%) от близо 3 часа, което е твърде много за автомобил от последно поколение. Зареждане с прав ток не се поддържа.

Този компактен SUV е дълъг 4,3 метра (с 20 сантиметра повече от електрическата версия), широк 1,8 метра, висок 1,7 метра и има междуосие от 2,6 метра. Това осигурява добро вътрешно пространство както отпред, така и отзад, отчасти благодарение на липсата на централен тунел, тъй като задвижването е изцяло предно.

Предницата разполага с изцяло LED фарове и тънки дневни светлини, а бронята с остри линии и вертикални въздуховоди е проектирана за по-добра аеродинамична ефективност. Страните са скулптурирани, с прибиращи се дръжки на вратите и черни колони, които създават усещане за „плаващ“ покрив. Задната част включва малък спойлер и стопове с форма на възел, свързани с хоризонтална светлинна ивица. Разликите със 100% електрическата версия са в няколко детайла: по-голямата долна решетка в предната броня, капачката на резервоара на левия заден калник и надписът DM-i на задната врата.

Интериорът е добре изработен, с качествени материали и минимален брой физически бутони, както е характерно за китайските автомобили. Управлението се осъществява през 12,8-инчовия дисплей на инфоразвлекателната система, който за първи път не се върти на 90 градуса. Той има добра резолюция и използва собствена операционна система, която е доста сложна за управление, но за щастие, благодарение на споразумение с Google, поддържа директно приложения от Play Store, както и Apple CarPlay и Android Auto.

Пред водача има втори, 8,8-инчов дисплей, който обаче е прекалено претрупан с информация. Той показва данни за шофирането, асистиращите системи, инфоразвлекателната система и пробега едновременно, което затруднява фокусирането върху най-важното.

Не липсват и приятни детайли като централната конзола на две нива, 15-ватовата подложка за безжично зареждане, сензорното управление на щората на панорамния покрив и поставката за очила над вратата на водача. На външното огледало има и RFID сензор за отключване на вратите със смартфон или карта-ключ. Макар това да е технологично впечатляваща опция, може би е можело да бъде поставена на място, по-малко податливо на удари.

Версията Boost поддържа и функцията Vehicle-to-Load (V2L), която позволява захранване на външни устройства (като хладилници и къмпинг оборудване) с мощност до 3,3 кВт.

Atto 2 Comfort: липсващата върхова версия

С по-голяма батерия, увеличен пробег и още по-богато оборудване, Atto 2 Comfort застава на върха в гамата от 100% електрически версии (Active и Boost са налични от началото на годината).

Външният вид и размерите остават непроменени: дължина 4310 мм, ширина 1830 мм и височина 1675 мм, с междуосие от 2620 мм за максимално вътрешно пространство.

Въпреки това, обемът на багажника нараства с 50 литра и достига съответно 450 и 1370 литра при изправени или сгънати задни седалки (в съотношение 60:40).

Мощността на двигателя е 150 кВт, което е с 20 кВт повече от вече предлаганите на пазара версии, а батерията с капацитет 64,8 кВтч увеличава пробега до 430 км (по WLTP). Ускорението от 0 до 100 км/ч и максималната скорост са еднакви за всички версии – съответно 7,9 секунди и 160 км/ч. Максималният въртящ момент обаче е увеличен с 20 Нм (от 290 на 310 Нм), което допринася за по-добра динамика.

Максималната поддържана мощност на зареждане също е увеличена: 155 кВт позволяват зареждане от 10 до 80% за 25 минути. Оборудването за безопасност включва седем въздушни възглавници, адаптивен круиз контрол, разпознаване на пътни знаци, следене на умората и автоматично аварийно спиране. Налична е и технологията Vehicle-to-Load, която позволява захранване на външни устройства с мощност до 3,3 кВт.

Усещането зад волана е доста динамично, с добра шумоизолация на купето и по-добра ергономия в сравнение с много китайски конкуренти, въпреки че позицията на седене остава изненадващо ниска.

Окачването страда леко от теглото на батерията, въпреки че BYD са избрали многораменно решение за задната ос, но управлението все пак е прецизно.

Atto 2 Comfort вече се предлага онлайн с каталожна цена от 33 200 евро.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации