Kia Sportage отдавна се е превърнал в еталон и сигурен избор в света на семейните SUV автомобили. През всяко свое поколение моделът е бил неизменно добър, като дори по-старите екземпляри запазват качествата си. Сега на пазара е петото поколение, което премина през фейслифт, но този път определението „сигурен избор“ може да бъде поставено под въпрос заради смелия дизайн.
Нова дизайнерска посока
Kia вече следва единна дизайнерска посока, изградена около философията „Opposites United“. Интерпретацията при Sportage заимства сериозно от електрическите SUV модели на марката, като се отличава с огромна предна решетка и дневни светлини, които са изнесени толкова встрани, че изглеждат монтирани почти на калниците, а не в предната част. Това е дизайн, който вероятно ще изисква време за възприемане. Като се има предвид, че Sportage е най-продаваният модел на Kia, той неминуемо ще се превърне в често срещана гледка по пътищата.
За разлика от предницата, дизайнът на задната част е далеч по-умерен. Всъщност, погледнат отзад и в профил, автомобилът е много атрактивен и изглежда значително по-модерен от своя предшественик.
Подобрения в задвижването и управлението
Фейслифтът носи и нови системи на задвижване, включително 1,6-литров бензинов двигател и усъвършенстван пълен хибрид с мощност 235 к.с. Очаква се и подобрена plug-in хибридна версия със задвижване на всички колела, която ще бъде добре дошло допълнение към гамата.
Инженерите на Kia са положили усилия и за подобряване на усещането зад волана, като са добавили сложна система за векторно разпределение на въртящия момент. Макар това да не превръща автомобила в спортен модел, Sportage се управлява по-добре, отколкото се очаква за семеен SUV. Моделът разполага и с нова седемстепенна DCT скоростна кутия, нови системи за безопасност и по-ефективна система за генериране на енергия при спиране.
Изцяло обновен интериор
Най-голямата промяна обаче е в интериора. Дизайнерите на Kia са създали комфортно, интелигентно и функционално купе. Единственият по-ексцентричен елемент е необичайният волан с две спици, докато всичко останало е добре обмислено и ергономично. Всички нива на оборудване, с изключение на базовото, разполагат с голям извит екран, което е сериозно подобрение. Под него е разположен и удобен сензорен панел за управление на климатичната система.
В купето има интелигентни решения за съхранение на вещи, множество USB-C портове, а пространството на предните и задните седалки е също толкова голямо, колкото и преди. Багажникът предлага обем от 591 литра при бензиновата версия и 587 литра при хибридната. Очаква се обемът при plug-in хибрида да е малко по-малък, но не значително.
Важно е да се отбележи, че Kia продължава да използва досадни звукови предупреждения от системите за безопасност. За щастие, има бутони за бърз достъп, които водят до меню в инфоразвлекателната система, където те могат да бъдат временно изключени. Все пак това не е идеалното решение, макар Kia да не е единственият производител с подобен проблем.
Като изключим този недостатък, новият Sportage е подобрен в почти всяко отношение. Новото задвижване предлага по-нисък разход на гориво, емисиите са намалени, цените остават разумни, а седемгодишната гаранция все още е в сила. Така че Sportage продължава да бъде една от най-добрите препоръки в своя клас, макар и с дизайн, който ще предизвика дискусии.
Последвайте ни в Google News