Промени в дизайна на Cybercab улесняват достъпа
Скорошни снимки на Tesla Cybercab разкриват интересна промяна в дизайна на автономния двуместен автомобил. Кадрите показват, че компанията е направила кабината по-лесно достъпна за пътниците.
Наблюдатели отбелязват, че вратата на прототипа изглежда по-голяма в сравнение с първоначално представения модел. Тази промяна цели да улесни влизането и излизането от автомобила. Позицията на камерата в средната колона също изглежда леко коригирана.
Прототипи на Cybercab вече се тестват по обществени пътища близо до инженерната централа на Tesla в Пало Алто. Въпреки че тестовите автомобили са оборудвани с волан за целите на изпитанията, серийният модел ще бъде изцяло автономен.
По време на разговор за финансовите резултати за третото тримесечие на 2025 г. Илон Мъск заяви, че Cybercab ще се произвежда без волан и педали. Той добави, че очаква годишното производство да достигне около 2 милиона броя, което ще го превърне в най-масовия автомобил на компанията.
Първи впечатления от Full Self-Driving v14.2
Tesla наскоро пусна версия 14.2 на своята система за автономно управление (Full Self-Driving или FSD) до участниците в програмата за ранен достъп. Обновлението носи значителни подобрения, особено по отношение на един от най-критикуваните аспекти на предишната версия.
Основен проблем при версия 14.1.x беше склонността на системата към колебание и рязко, ненужно задействане на спирачките. Това се проявяваше най-често при достигане на кръстовища, където автомобилът не действаше достатъчно уверено, за да потегли, когато е негов ред.
При тестово шофиране с продължителност 62 минути, версия 14.2 не е показала подобни проблеми. Системата се е държала много по-уверено и предвидимо, като същевременно е изчаквалa търпеливо, когато предимството е на друг участник в движението.
Илон Мъск загатна за следващата голяма стъпка: FSD v14.3
Само часове след премиерата на v14.2, изпълнителният директор Илон Мъск загатна за възможностите на следващото голямо обновление. Според него с версия 14.3 „последното голямо парче от пъзела най-накрая ще си дойде на мястото“.
Това изказване предполага, че компанията е близо до постигане на много по-усъвършенствано поведение на системата, което ще изисква значително по-малко надзор от страна на водача.
Мъск не е посочил конкретен срок за пускането на v14.3. Като се има предвид, че версия 14.1 беше представена на собствениците в края на 2025 г., има вероятност следващото обновление да се появи преди края на годината или да бъде част от традиционния празничен софтуерен пакет на Tesla.
Инцидентът се е случил по време на тест под налягане на газовата система в съоръжението на компанията в Старбейз, Тексас.
Първоначалният коментар на SpaceX
В публикация в социалната мрежа X от SpaceX заявиха, че ускорител Booster 18 е преминавал тестове под налягане на газовата система, когато е настъпила аномалията. Компанията подчерта, че въпреки естеството на инцидента, не е имало заредено гориво, не са били монтирани двигатели, а персоналът е бил на безопасно разстояние, което е довело до нула пострадали.
От SpaceX написаха в публикацията си, че Booster 18 е претърпял аномалия по време на тест под налягане на газовата система, проведен преди тестовете за структурна здравина. Уточниха, че на борда не е имало гориво и все още не са били монтирани двигатели. Екипите се нуждаели от време за разследване, преди да са сигурни в причината. Нямало пострадали, тъй като се поддържало безопасно разстояние за персонала по време на този тип тестове. Площадката оставала чиста и се разработвали планове за безопасно повторно влизане.
Инцидентът и последствията
Кадри от пряко предаване показаха как долната половина на Booster 18 се смачква около зоната на резервоара за течен кислород в приблизително 4:04 ч. сутринта местно време. Последвалите изображения, публикувани от наблюдатели на място, разкриха значителна деформация по долната структура на ускорителя. Наблюдатели на космическите полети отбелязаха, че Booster 18 вероятно ще бъде напълно загубен поради инцидента.
Ускорител Booster 18 беше изведен на площадката само ден по-рано и беше един от първите апарати от програмата Starship V3. Серията V3 включва структурни подсилвания и подобрения в надеждността, предназначени да подготвят Starship за тестове за бърза многократна употреба и евентуални операции по улавяне от стартовата кула. Илон Мъск беше изразил оптимизъм относно Starship V3, като по-рано беше отбелязал в X, че космическият кораб може да е способен да изпълни първоначални мисии до Марс.
Последвайте ни в Google News