Xiaomi EV, подразделението за електрически автомобили на компанията, представи голямо надграждане на своята система за асистиране на водача. Новата Xiaomi HAD Enhanced Edition използва подобрена технология за интелигентно шофиране и така наречения „глобален модел“, който помага на автомобила да предвиди какво може да се случи на пътя. Технологията е изградена върху основата на оригиналната система, обучена с 10 милиона видеоклипа от реални шофьори. Това е еволюция, която се основава на предишните разработки и ще продължи да се развива през следващите години.
Новият „глобален модел“ в автомобилите на Xiaomi
„Глобалният модел“ работи като вътрешна симулация. Той позволява на компютъра да разчита трафика, да предвижда вероятните последствия и да реагира по-естествено. В известен смисъл системата се опитва да подражава на опитен шофьор. Много автомобилни производители в Китай се надпреварват в разработването на подобна технология, а Xiaomi полага сериозни усилия, за да остане начело.
Тези подобрения могат да повишат безопасността в реални ситуации. Версията Enhanced Edition разполага с по-усъвършенствана система за автоматично аварийно спиране (AEB). Тя помага на автомобила да спре бързо, когато има вероятност от сблъсък. Добавена е и нова функция AES, която позволява на автомобила да избегне опасността чрез завиване, когато само спирането не е достатъчно. Въпреки всички тези подобрения, водачите трябва да останат нащрек. Това не е автономно шофиране, а само асистенция.
Xiaomi планира да инвестира повече от 7 милиарда юана в интелигентно шофиране през следващата година. Екипът вече наброява над 1 800 души, включително повече от 100 с докторска степен. Този силен екип показва колко сериозно компанията подхожда към подобряването на технологиите си за електрически автомобили.
Основни акценти в обновената система на Xiaomi
Xiaomi HAD Enhanced Edition въвежда нов „глобален модел“ за по-интелигентно шофиране.
Системата е обучена с данни от 10 милиона видеоклипа от реални ситуации на пътя.
По-усъвършенствана система за аварийно спиране (AEB) за по-бърза реакция.
Нова функция AES, която позволява на автомобила да избегне сблъсък чрез маневра.
Xiaomi ще инвестира над 7 милиарда юана в интелигентно шофиране през 2025 г.
Асистиращите функции вече се използват от над 90% от собствениците на Xiaomi EV.
Досега възприемането от страна на потребителите е много добро. Повече от 90% от собствениците на автомобили Xiaomi EV използват асистиращите инструменти, а от компанията твърдят, че системата вече е помогнала за избягването на около 457 000 потенциални сблъсъка. Първата версия на HAD беше пусната през февруари и получи първото си голямо надграждане през юли. Всички електрически автомобили на Xiaomi включват HAD безплатно.
Посетителите на 23-тото автомобилно изложение в Гуанджоу могат да видят новата технология в зала 17.2 в зона D от 22 до 30 ноември. Xiaomi споделя пространството с Onvo, XPeng, Avatr, Luxeed и Changan Mazda.
Последвайте ни в Google News