Конкретният екземпляр Ford Ranger Raptor модел 2025 г. е с цвят Marsh Gray, кожен интериор Ebony и се задвижва от 3.0-литров V6 двигател EcoBoost с два турбокомпресора. Първоначално е закупен за 57 810 долара и е изминал едва 1600 км, преди да бъде предложен на търг. Наскоро той намери своя нов собственик срещу сумата от 56 000 долара, към която се добавя и такса за купувача. На практика автомобилът е продаден на цена, близка до тази на нов, без почти никаква амортизация.
Историята зад продажбата обаче не е радостна. Първият собственик е закупил пикапа с намерението да го запази за постоянно, но здравословни проблеми са ограничили неговата подвижност. Поради тази причина качването и слизането от автомобила се оказало твърде трудно за него. Въпреки това, той е инвестирал хиляди долари в допълнителни подобрения като керамично покритие, капак на товарния отсек и други защитни аксесоари.
Специфично оборудване за Raptor
Като част от версията Raptor, този Ranger разполага със специфични за модела товарна платформа, предна решетка и брони. Оборудването включва още LED фарове, калобрани, задни куки за теглене, защитно покритие на товарния отсек, удължител за него, спойлер зад кабината и 17-цолови алуминиеви джанти с гуми 285/70 BFGoodrich All-Terrain KO3.
Моделите Raptor се отличават и с преработена кормилна рейка, предна стабилизираща щанга, адаптивни амортисьори Fox live-valve и редица други технически подобрения, насочени към по-добра проходимост и управление извън пътя.
Интериор и системи за асистенция
Вътрешното пространство предлага кожена тапицерия Ebony с оранжеви акценти, отопляеми предни седалки, електрически плъзгащ се заден прозорец и контролер за спирачките на ремарке. Централно място заема инфоразвлекателната система SYNC 4A с 12-инчов сензорен екран, а озвучаването е поверено на аудио система Bang & Olufsen с 10 високоговорителя.
По отношение на активната безопасност, пикапът е оборудван с 360-градусова камера, система за автоматично паркиране Active Park Assist 2.0, асистент за маневриране с ремарке Pro-Trailer Backup Assist и адаптивен круиз контрол с поддържане на лентата, функция „stop & go“ и разпознаване на пътни знаци.
Двигател и динамика
Двигателят V6 EcoBoost с два турбокомпресора генерира мощност от 405 к.с. и въртящ момент от 583 Нм. Тягата се предава към колелата чрез 10-степенна автоматична трансмисия SelectShift. Макар да не е сред най-бързите пикапи в света, динамиката му е повече от достатъчна. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема около 5,5 секунди.
Важно е да се отбележи, че на хартия Ranger Raptor е най-мощният пикап от среден клас на пазара. Той обаче не е лидер по отношение на капацитета за теглене, тъй като фокусът при неговото създаване е бил върху динамиката и представянето извън пътя, а не върху чисто утилитарните му възможности.
Последвайте ни в Google News