Един интересен търг от миналата седмица доказва, че покупката на почти ново Porsche 911 невинаги изисква огромни суми. Конкретният автомобил е доставен като нов в представителство на Porsche в Масачузетс и е закупен от първия си собственик за 121 859 долара. Той обаче почти не е каран и скоро след това е обявен за продажба, като намира новия си собственик срещу 127 000 долара.
Макар 127 000 долара да са сериозна сума, тя е значително по-ниска от обичайните цени за съвременните модели 911. За сравнение, чисто нов автомобил със същите спецификации днес би струвал около 143 000 долара без допълнителното оборудване. Реално погледнато, това е автомобил на стойност близо 150 000 долара, който е придобит със значителна отстъпка.
Спецификации и оборудване
Автомобилът е с бял цвят на екстериора, стъклен покрив, LED фарове, фарове за мъгла и предни и задни сензори за паркиране. Джантите са модел Carrera S с размери 20 инча отпред и 21 инча отзад, оборудвани с гуми Goodyear Eagle F1 с размери 245/35 и 305/30. Зад тях се виждат спирачни апарати в черен цвят.
Версията Carrera T разполага и със системата за активно управление на окачването на Porsche (PASM), която намалява височината на автомобила с 10 мм за по-спортно поведение на пътя.
Интериорът предлага отопляеми и електрически регулируеми седалки Sport Plus, тапицирани в комбинация от черна кожа и кариран текстил Sport-Tex. Черна кожа покрива и други части от купето като арматурното табло, централната конзола, скоростния лост, волана и панелите на вратите. Сред удобствата са круиз контрол, автоматичен климатик, навигационна система и хронометър от пакета Sport Chrono.
Двигател и динамика
За задвижването отговаря 3,0-литров шестцилиндров боксерен двигател с двоен турбокомпресор. Мощността му е 384 к.с., а максималният въртящ момент достига 449 Нм. На фона на съвременните електрически автомобили, които ускоряват до 100 км/ч за под 3 секунди, тези параметри може да не звучат впечатляващо. Въпреки това Carrera T предлага повече от достатъчно динамика.
Мощността се предава към задните колела чрез седемстепенна ръчна скоростна кутия, което гарантира ангажиращо усещане зад волана. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема около 4,3 секунди. Всъщност дори базовите версии на 911 са изключително бързи, пъргави и доставят удоволствие от шофирането.
В крайна сметка, инвестицията от 127 000 долара в такъв автомобил изглежда далеч по-разумна от покупката на употребяван 911 Turbo S за 405 000 долара. Макар Turbo S да е по-бърз във всяко отношение, той едва ли предлага три пъти повече емоция или стойност от Carrera T.
Последвайте ни в Google News