По време на своя последен технологичен семинар Honda постави акцент върху завръщането към удоволствието от шофирането. Компанията разкри ключови технологии, които ще оформят следващата вълна от хибридни и електрически автомобили през втората половина на десетилетието. Сред тях са нова хибридна платформа с V6 двигател за по-големи модели, архитектура за средния клас и прототип на компактен електромобил, който симулира усещането за управление на автомобил с двигател с вътрешно горене.
Вместо да се състезава за рекорден пробег или впечатляваща мощност, Honda се фокусира върху усещането зад волана и поведението на автомобилите в духа на класическите модели на марката. Това означава по-леки платформи, интелигентно управление на шасито и хибридни системи, настроени да балансират между ефективност и емоция.
Нова хибридна V6 система за мощност и прецизност
Новата хибридна система на Honda за големи автомобили е изградена около изцяло нов V6 двигател, съчетан с преработени електрически задвижващи модули и батерия от следващо поколение. Целта на компанията е да подобри икономията на гориво с 30% спрямо настоящите модели с двигатели с вътрешно горене, като същевременно увеличи динамиката при пълно ускорение с над 10%.
Бъдещото задвижване е проектирано да осигурява висок въртящ момент и голяма теглителна сила без усилие – две области, в които хибридите понякога изостават. От Honda заявяват, че системата предлага по-линейна реакция при подаване на газ, особено при голямо натоварване, като дава на водачите усещането за мощта на бензинов двигател, съчетано с тишината на електрическото подпомагане. За големите модели, предназначени за северноамериканския пазар, този V6 хибрид може да се окаже ключов, обединявайки най-сетне финес и практичност.
Новата V6 хибридна система е предназначена за по-големи модели като Pilot, Ridgeline или Passport и се очаква да се появи на пазара към края на 20-те години. От 2027 г. ще дебютира и нова платформа за средния клас, която ще послужи за основа на бъдещи модели като CR-V, Civic и Accord.
Динамиката на шофиране е ключова за бъдещите електромобили
В основата на тези разработки стои нова модулна платформа, проектирана за по-голяма здравина и намалено тегло. Инженерите са олекотили шасито с 90 кг, което подобрява реакциите на автомобила, без да прави компромис с комфорта. Резултатът се очаква да бъде поколение от хибриди, които предлагат по-остро управление, по-добро ускорение и същевременно разход на гориво, сравним с този на компактен автомобил.
Една от най-интересните иновации, представени от Honda, е новият подход към управлението на структурната твърдост на каросерията. Вместо просто да увеличават твърдостта на рамата, инженерите са разработили система, която позволява контролирано усукване в завой, разпределяйки натоварването равномерно между четирите колела. Идеята е автомобилът да се усеща като едно цяло с водача, което подобрява сцеплението и стабилността.
Този нов метод, който ще дебютира както при хибридните, така и при изцяло електрическите платформи, променя начина, по който автомобилът реагира на командите на водача. Вместо усещането да е изолирано или прекалено дигитално, шасито е проектирано да се държи предвидимо и плавно, подобно на най-добрите класически модели на Honda. В комбинация с новите технологии Agile Handling Assist и система за контрол на накланянето, целта е да се върне директното и свързано с пътя усещане зад волана, което липсва на ентусиастите в съвременните електромобили.
От Honda заявяват, че тази архитектура от следващо поколение ще бъде пренесена и в предстоящите им електрически автомобили, създавайки нов стандарт за стабилност и контрол на каросерията. С други думи, дори и без звука на двигател или смяна на предавки, бъдещите модели на Honda ще запазят удоволствието от шофирането.
Прототипът Super-ONE връща емоцията при компактните електромобили
Прототипът Super-ONE на Honda може да е малък, но е най-закачливата концепция, представена от компанията. Изграден върху леко и разширено шаси, той се отличава с нисък център на тежестта и тънък, централно разположен пакет батерии за постигане на остра и стабилна управляемост. Това, което наистина го отличава обаче, е начинът, по който прави електрическото шофиране вълнуващо.
Последвайте ни в Google News