На изложението Solutrans 2025 в Лион MAN Truck & Bus представи нов вариант на своето изцяло електрическо шаси MAN eTGL, специално предназначено за хладилни надстройки. Това означава, че 12-тонният камион вече позволява дистрибуция на температурно чувствителни стоки, като например храни, без локални емисии и с изключително ниски нива на шум.
Интерфейс за високо напрежение позволява хладилният агрегат да се захранва директно от електрическата мрежа на автомобила – ефективно и с оптимизирано тегло. С това допълнение портфолиото на MAN за изцяло електрическа хладилна логистика вече обхваща превозни средства от 12 до 42 тона.
С използваем капацитет на батерията от 160 кВтч, пробегът на MAN eTGL достига до 310 км без междинно зареждане, в зависимост от надстройката и начина на употреба. Това е повече от достатъчно за типичните ежедневни курсове в градската и регионалната дистрибуция. Иновативната технология за бързо зареждане позволява двете батерии да бъдат заредени от 10% до 80% за около 35 минути. По този начин се използва оптимално времето за почивка и разтоварване, а дневният пробег може да се увеличи до 600 км.
Фридрих Бауман, член на Изпълнителния съвет по продажби и клиентски решения в MAN Truck & Bus, заяви, че с новия eTGL за хладилна логистика компанията значително разширява обхвата на приложение на своя лекотоварен електрически камион. Той добави, че заедно с eTGX и eTGS, MAN вече предлага високоефективно портфолио с нулеви емисии за логистика с контролирана температура – от дистрибуция в центъра на града до транспорт на дълги разстояния.
Подобно на по-големите си събратя eTGX и eTGS, MAN eTGL се възползва от актуални подобрения в ефективността. По-икономичните спомагателни системи, по-последователното оползотворяване на отпадната топлина и подобрените функции за шофиране увеличават пробега с около 10%. Влекач eTGX с шест батерии вече може да достигне до 570 км, а шаси eTGX Solo с фургон – до 870 км без междинно зареждане.
Доказана в практиката ефективност от модулната система на MAN eTruck
MAN eTGL е базиран на доказания 12-тонен модел от дизеловото портфолио. С полезен товар до 6,6 тона, междуосие от 4500 мм, дължина на надстройката между 6200 и 7300 мм и достъп до кабината само с едно стъпало, eTGL е идеален за градска дистрибуция. Напълно дигиталният 12,3-инчов дисплей на приборното табло предоставя информация за нивото на заряд, пробега и консумацията на енергия.
За захранването и задвижването eTGL използва същия набор от електрически компоненти като тежкотоварните серии eTGX и eTGS. Те включват батерийните пакети, разработени от MAN и произвеждани в завода в Нюрнберг, всеки с използваем капацитет от 80 кВтч, както и най-малкия от трите налични варианта на задвижване – електрически мотор с мощност 285 к.с. и двустепенна скоростна кутия, монтиран централно в рамата.
Специална характеристика на MAN е модулната концепция на батериите, адаптирана специално за товарни автомобили. Тя позволява голям брой индивидуални варианти на влекачи и шасита, така че почти всички транспортни задачи, изпълнявани досега с дизелови камиони, вече могат да се извършват изцяло на ток – от 42-тонен влекач за обемни товари до класически строителни самосвали, триосни сметовози и 12-тонни хладилни дистрибутори за доставки до супермаркети.
Електрическата технология на MAN е доказала своята висока производителност в логистичната практика. Електрическите камиони на MAN се отличават с нисък разход на енергия, бързо зареждане и голям пробег.
За малко под една година около 400 броя MAN eTGX и eTGS вече са изминали над девет милиона километра в експлоатация при клиенти, като са постигнали нисък среден разход от около 93 кВтч на 100 км.
Последвайте ни в Google News