Няма съмнение, че пазарът на електрически автомобили загуби значителна част от инерцията си след промяната в политическия климат във Вашингтон и идването на администрация, която се интересува предимно от двигателите с вътрешно горене. Федералният данъчен кредит от 7 500 долара беше прекратен на 30 септември, а някои производители неуспешно се опитаха да го запазят под формата на отстъпка.
От BMW обаче са успели да запазят тази отстъпка. В имейл до TopSpeed говорителят на компанията Фил ДиЯни заяви, че като част от ангажимента им към електрическото бъдеще и за да поддържат конкурентни цени, те продължават да предлагат лизингов кредит от 7 500 долара за клиенти, които наемат техен електрически автомобил чрез BMW Financial Services.
Извън Калифорния, Ionna има договори за изграждане на 4 000 зарядни станции в цяла Америка, като 1 100 от тях в момента се строят или са пред откриване. Това означава, че ако към момента Ionna има договори само за 4 000 станции, остават още 26 000 за договаряне, за да бъде постигната целта за 2030 г. Подобен сценарий изглежда малко вероятен.
Къде се намират зарядните станции на Ionna извън Калифорния? Във Ванкувър, щата Вашингтон, има станция с шест NACS и осем CCS конектора, а сред удобствата са ресторант, магазини и тоалетни. Обектът се намира в предградие с няколко заведения на пешеходно разстояние, както и студио за бойни изкуства в съседство.
Появява се коридор Изток-Запад…
Оттам най-далечната станция на Ionna е на около 5 150 километра, във Форт Пиърс, Флорида, в крайпътен комплекс Wawa Travel Center. Тя разполага с четири NACS и шест CCS порта за зареждане. В близост има също Dunkin’ и аптека.
Картата на Ionna в Америка действително показва коридор от станции, преминаващ от изток на запад през Невада, Юта, Колорадо, Канзас, Мисури, Индиана, Охайо и Пенсилвания до североизточните щати. Голяма част от източното крайбрежие също има покритие от Ionna.
… но с много празнини
Хубаво е да се видят удобствата в станциите на Ionna, но някои от обектите, включително тези в процес на изграждане, са на разстояние над 400 километра един от друг – дистанция, която със сигурност ще засили притеснението от ограничения пробег.
Много щати изобщо нямат зарядни станции на Ionna: Монтана, Айдахо, Уайоминг, Северна и Южна Дакота, Небраска, Айова, Кентъки, Тенеси, Арканзас, Мисисипи и Западна Вирджиния. Пътуванията там ще изискват използването на други доставчици на зарядни услуги.
Озадачаващ е и фактът, че в Мичиган няма нито една зарядна станция на Ionna, нито изглежда да има планове за такава. Това е странно, като се има предвид, че метрополният район на Детройт е център за разработка на електромобили и компоненти, както и дом на два от автомобилните производители в консорциума – General Motors и Stellantis.
Липсват инвестиции от Ionna в Мичиган?
Отправени бяха запитвания към Ionna, Stellantis и GM защо планът за растеж на мрежата е пропуснал Мичиган, но отговор все още не е получен. Междувременно главният изпълнителен директор на GM Мери Бара заяви, че електрическите автомобили остават основен приоритет за компанията. Тя добави, че GM ще продължи да инвестира в нови химически състави на батериите и архитектурни подобрения, подобно на Ford, които се надяват да реализират печалба от предстоящия си електрически пикап на цена от 30 000 долара.
В скорошно писмо до акционерите Бара похвали Cadillac, Chevrolet и GMC за връзката, която са изградили с клиентите на своите електромобили. Тя изрази увереност, че представянето им ще се подобри, дори и на по-свит пазар.
„Удобствата, от които се нуждаят“
Междувременно Ford може все още да не е част от консорциума Ionna, но от миналата седмица шофьорите на Ford могат да използват станциите на Ionna в цялата страна, в допълнение към собствената мрежа на компанията BlueOval. Лизинговите стимули на Ford варират от 5 500 до 9 000 долара в зависимост от избраната версия на F-150 Lightning или Mustang Mach-E.
Трудно е да се каже накъде ще поеме пазарът на електромобили в САЩ оттук нататък. Ionna и осемте автомобилни производители в нея се надяват да преминат през несигурния период, като се фокусират върху потребителите, които вече притежават електрически автомобили, и тези, които обмислят такава покупка.
От организацията заявяват, че Ionna ще осигури покритието, от което шофьорите се нуждаят, надеждността, която заслужават, и удобствата, които търсят.
Последвайте ни в Google News