Първи впечатления и тест на Dodge Charger Sixpack модел 2026 г.

Dodge Charger Sixpack Scat Pack за 2026 г. отваря смела нова глава в историята на модерните американски спортни автомобили. Моделът е изцяло нов, стандартно оборудван със задвижване на четирите колела и опционален режим само със задно предаване за моментите, в които е нужно повече забавление. Версията Scat Pack с две врати, която имахме възможност да тестваме, разполага с по-мощния вариант на двигателя Sixpack – 3,0-литров редови шестцилиндров двигател с двоен турбокомпресор, който осигурява впечатляващите 550 к.с. и 720 Нм въртящ момент. Автомобилът е бърз, шумен и в сърцето си остава безкомпромисно верен на старата школа, въпреки модерните си технологии.

Феновете на Dodge, които се опасяваха, че ерата на мощните бензинови двигатели ще изчезне с появата на електрически модели като Charger Daytona, могат да си отдъхнат. Бензиновият Sixpack доказва, че за двигателите с вътрешно горене все още има място в бъдещето на марката.

Класическа форма с по-агресивен вид

Външният дизайн остава верен на наследството на Charger, но с по-остри линии и по-изваяни пропорции. Широката стойка, дългият преден капак и късата задна част създават усещане за стабилност и мощ, дори когато автомобилът е в покой. Отпред се открояват черни емблеми Sixpack на капака и осветено лого „Fratzog“ на решетката. В задната част е изписано името на модела. Стандартните 20-инчови джанти запълват добре калниците, а опционалният пакет Blacktop затъмнява детайлите за по-дискретен и заплашителен вид.

От Dodge твърдят, че това е най-широката каросерия в автомобилната индустрия и тя определено изглежда така. Всеки ъгъл подчертава мускулестия характер, без да е прекалено натрапчив. Дизайнът е агресивен, но не и карикатурен – това е автомобил, който печели уважение на светофара, още преди да сте докоснали педала на газта.

Създаден за мощ и комфорт

Интериорът на новия Charger най-накрая се усеща толкова качествен, колкото предполагат възможностите му. Купето е огромна стъпка напред в сравнение с предишното поколение, с по-добри материали, по-цялостен дизайн и безпогрешно спортно излъчване. Воланът с плоска горна и долна част приляга перфектно в ръцете, а скоростният лост тип „пистолетна ръкохватка“ и стартовият бутон са леснодостъпни. 12,3-инчовият екран на инфоразвлекателната система, съчетан с опционалното 16-инчово дигитално приборно табло, изглежда изчистено и модерно.

Седалките предлагат добра опора, но същевременно са удобни, с достатъчно странична поддръжка за динамично шофиране. Задната седалка предлага реално пространство за пътници, което прави това купе изненадващо практично, въпреки че версията с четири врати би била по-удачен избор при често използване на задния ред. Независимо дали е тапициран с кожа или велур, интериорът създава усещането, че Dodge най-после са постигнали перфектния баланс между комфорт и спортен дух.

Силата на ураган под капака

Двигателят Sixpack с двоен турбокомпресор е сърцето на този автомобил. Това е най-мощната версия на новия редови шестцилиндров двигател Hurricane на Dodge, като във варианта с висока мощност, който тествахме, той генерира 550 к.с. и 720 Нм въртящ момент. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема около 3,9 секунди, а класическата дистанция от четвърт миля (402 метра) се изминава за 12,2 секунди. Осемстепенната автоматична трансмисия превключва плавно, като поддържа двигателя в оптимални обороти без резки реакции.

Този двигател не просто работи – той пее. Активната изпускателна система с двоен режим произвежда дълбок, резониращ тон, който със сигурност ще събуди съседите. Този звук допринася за неподправеното изживяване от управлението на бензинов спортен автомобил.

Управляемост, която отговаря на мощността

Мощността е нищо без контрол, а новият Charger го осигурява. Спортното окачване му придава отличен баланс в завоите, с далеч по-добър контрол в сравнение с предишното поколение. Автомобилът се усеща уверен и способен да се справи с теглото си, дори когато е подложен на сериозно натоварване. Системата за задвижване на четирите колела осигурява отлично сцепление, но само с натискането на един бутон се преминава към задно предаване за по-динамично поведение на пътя.

На пътя возията е твърда, но в никакъв случай не е некомфортна.

Окачването филтрира неравностите по пътя, като същевременно запазва отлична връзка с настилката. То предлага правилния баланс между комфорт и спортно усещане, така че дългите пътувания са приятни, но автомобилът е готов и да атакува завоите, когато настроението го изисква.

Място за всичко

Практичността не е основната причина някой да избере Charger, но е похвално, че Dodge не са пренебрегнали нуждата от товарно пространство. Дизайнът със скрит хечбек осигурява изненадващо голям обем – 643 литра при вдигнати задни седалки и 1059 литра при сгънати. Това е повече от достатъчно за пътуване през уикенда или за превоз на екипировка за ден на пистата.

В интериора има добре обмислени детайли като дълбоки поставки за чаши, опционална подложка за безжично зареждане и ниши за съхранение на по-малки предмети. Комбинацията от мощност и използваемост означава, че това не е мускулест автомобил, който изисква специални грижи. Той е напълно пригоден за ежедневна употреба.

Технологии, които правят шофирането забавно

Всеки Charger Sixpack Scat Pack е добре оборудван, а технологиите отговарят на динамичните му възможности. Инфоразвлекателната система е интуитивна, с ясна графика и безпроблемно свързване със смартфон. Навигация, интеграция с Alexa и актуализации по въздуха са стандартни за нивата на оборудване Plus. Опционалната аудиосистема Alpine с 18 високоговорителя звучи отлично.

Налични са и страници с данни за динамиката, които позволяват проследяване на показатели като G-ускорение и времена за ускорение. Това помага на водача да се учи в движение и е чудесно за тези, които искат да подобрят времената си на пистата. Запазени са физически бутони за управление на климатика, а новата система за амбиентно осветление позволява избор на цвят според настроението.

Проектиран за безопасност

Стандартните системи за безопасност включват адаптивен круиз контрол с функция Stop & Go, активно поддържане на лентата, асистент за активно шофиране, автоматично аварийно спиране, следене на мъртвата зона, предупреждение за напречен трафик отзад, спирачен асистент и система за разпознаване на умора у водача.

Наличен е и асистентът за паркиране ParkSense отпред, отстрани и отзад с адаптивни насочващи линии и разпознаване на траекторията. Това е особено полезно в градове с тесни паркоместа или навсякъде, където няма много място за маневриране. Автомобилът е широк, така че всяка допълнителна помощ при паркиране в тесни пространства е добре дошла.

Избор за всеки водач

Charger Sixpack предлага богат избор. Наличен е двигателят с висока мощност във версията Scat Pack, но се предлага и стандартен вариант с 420 к.с. за R/T за тези, които не се нуждаят от толкова голяма мощ. Началната цена за R/T е 49 995 долара, докато Scat Pack стартира от 54 995 долара.

В допълнение към двете версии на двигателя Sixpack, има и два стила на каросерията. Както R/T, така и Scat Pack се предлагат с две или четири врати, което прави Charger Sixpack достатъчно универсален за ежедневна употреба.

Мускулестият автомобил е жив

Charger Sixpack Scat Pack оставя трайно впечатление. Мощността на двигателя е феноменална, звукът от ауспуха е истински спектакъл, а шасито се усеща много по-стабилно от всеки Charger досега. Видимостта назад би могла да бъде по-добра заради тясното стъкло и би било добре да се добави огледало за обратно виждане с вградена камера, но това са малки компромиси на фона на всичко, което този автомобил предлага.

Качеството на интериора, подобрената динамика и достъпната цена го превръщат в рядка комбинация от носталгия и иновации. Това е доказателство, че Dodge може да се развива, без да забравя корените си.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации