Изминаха три години, откакто нидерландският производител на суперавтомобили Donkervoort обяви, че работи по нов модел. Оттогава компанията периодично публикуваше информация за напредъка по проекта, но без да посочва конкретна дата за премиерата.
Това се промени, след като Donkervoort официално обяви кога ще се състои представянето: новият суперавтомобил P24 RS ще бъде разкрит в целия си блясък на 24 януари 2026 г. Тогава ще станат ясни и пълните технически характеристики на автомобила.
Наследник на легендарни модели
Моделът P24 RS е наследник на Donkervoort F22, чието производство приключи в края на миналата година. Новият автомобил ще отдаде почит и на други емблематични модели от историята на марката, сред които D10, поставил световен рекорд за ускорение през 1988 г., и D8 270 RS с двигател от Audi. През 2006 г. D8 270 RS подобри рекорда за обиколка на „Нюрбургринг“ за сериен автомобил, като постигна време от седем минути и 14 секунди – по-бързо от Porsche Carrera GT.
Към момента пълните детайли за P24 RS не са известни, но разпространената досега информация очертава обещаваща картина. Очакванията са за повече мощност, усещане за мигновено ускорение и изключително леко шаси.
Иновативни технически решения
В основата на автомобила е нов тип двигател, наречен PTC. Точната му конфигурация и характеристики все още са тайна, но Donkervoort вече разкри някои от иновативните компоненти, които ще използва.
На първо място, задвижващият агрегат ще разчита на специално разработени турбокомпресори, създадени за моментална реакция. Те са доставени от компанията Van der Lee, известна с участието си във Формула 1, Формула 2 и Световния шампионат за издръжливост, като ще бъдат със сачмени лагери. Според инженерите тези компоненти са проектирани да осигуряват по-висок въртящ момент при ниски обороти и да поддържат мощността до прекъсвач, като се развъртат по-бързо и с по-малко забавяне. Това би трябвало да придаде на P24 RS усещане за ускорение, характерно за атмосферен двигател.
Охладителната система използва водни интеркулери (WCAC), разработени от доставчика Conflux. За разлика от повечето автомобили, те няма да бъдат монтирани в предната част, а директно в двигателния отсек. Според Donkervoort това решение води до по-бърза реакция, по-висока ефективност и оптимизирано разпределение на теглото.
Двигателят на P24 RS, монтиран в карбонов монокок, ще използва и специално изработени изпускателни колектори. Все още не е ясно каква ще бъде мощността, но от Donkervoort загадъчно заявяват, че собствениците „сами ще определят“ нивата на мощност. Какво точно означава това, предстои да разберем при официалното представяне.
Последвайте ни в Google News