Най-мощното Porsche в историята е факт – и е изцяло електрическо

Porsche навлиза в нова фаза на инженерните си постижения с дебюта на Cayenne Electric – модел, който дава ново определение на флагманския SUV на марката. Повече от двадесет години след като оригиналният Cayenne разшири хоризонтите на Porsche, първата изцяло електрическа версия цели да направи същото, този път с показатели, които предизвикват дори суперавтомобилите на компанията.

Началото на нова ера

От Porsche описват Cayenne Electric като най-мощния сериен модел в историята си, който предоставя до 1156 к.с., ускорение от 0 до 100 км/ч за едва 2,5 секунди и пробег по WLTP до 642 км. Тази динамика е съчетана с практичност в ежедневието – бързо зареждане, комфорт при дълги пътувания и възможности, които се простират от магистралата до пресечен терен.

Моделната гама стартира с два варианта – Cayenne Electric и Cayenne Turbo Electric, като и двата са оборудвани със задвижване на всички колела. Turbo версията оглавява гамата с нов силов тракт, който генерира 1500 Нм въртящ момент в режим Overboost и достига максимална скорост от 260 км/ч.

Задната ос на Turbo разполага с електромотор с маслено охлаждане, заимстван от моторните спортове, който осигурява постоянна висока мощност. Функцията Push-to-Pass добавя 10-секунден прилив на мощност. Дори базовият модел предлага 408 к.с. в стандартен режим и може да ускори до 100 км/ч за 4,8 секунди при активиран Launch Control.

Динамика във всеки детайл

Капацитетът за регенерация на енергия достига впечатляващите 600 кВт, което е сравнимо с технологиите във Формула Е. Това позволява 97% от спиранията в ежедневието да се извършват без намесата на механичната спирачна система. Шасито е оборудвано с най-новите активни системи на Porsche: адаптивно въздушно окачване, завиваща задна ос, векторно разпределение на въртящия момент и новата система Porsche Active Ride, която неутрализира накланянето на каросерията в реално време.

В интериора Cayenne Electric въвежда обновен дигитален кокпит с извит OLED Flow дисплей, 14,25-инчово приборно табло и опционален екран за пътника до водача. Porsche предлага и най-големия си досега head-up дисплей – 87-инчова прожекция с добавена реалност.

Пробег, зареждане и нови технологии

В основата на платформата е нова батерия с капацитет 113 кВтч, която се охлажда от двете страни за по-висока ефективност. Пробегът по WLTP достига 642 км за стандартния модел и 623 км за версията Turbo. Благодарение на своята 800-волтова архитектура, DC зареждането достига мощност до 390 кВт, а при идеални условия – до 400 кВт. Това означава, че заряд от 10% до 80% може да бъде постигнат за по-малко от 16 минути.

Porsche въвежда и безжично зареждане с мощност до 11 кВт. Водачите просто трябва да паркират над специална зарядна подложка и процесът започва автоматично.

Дизайн за следващата глава

Визуално Cayenne Electric развива познатия дизайн на модела с по-тънки фарове, по-нисък преден капак, врати без рамки и по-чиста аеродинамика. Turbo версиите добавят акценти в цвят Turbonite, а общото въздушно съпротивление е намалено до впечатляващия коефициент от 0,25 Cd благодарение на системата Porsche Active Aerodynamics.

Моделът е по-голям от своя предшественик, като предлага по-дълго междуосие, повече пространство за пътниците на задните седалки и багажно отделение с обем до 1588 литра. На разположение е и допълнително предно отделение от 90 литра. За по-тежки терени се предлага специален офроуд пакет.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации